Viiltelyarvet ja kesä

Kesä tulee ja lämpimät kelit mukana. Rakastan kesää ja pidän auringonotosta, mutta… nuo samperin viiltelyarvet (vanhat, jo vaalentuneet) pilaavat kesän itseltä. Sen verran häpeää niihin liittyy, että lähes kokoajan olen pitkähihaisella, oli keli mikä hyvänsä.
Tuntemattomien ihmisten kanssa sitä ei niin välitä aina, mutta tuttujen tai edes puolituttujen seurassa alkaa ahdistus heti. Ja kyllä harmittaa että nuorena piti pahaa oloa purkaa noin :weary: Ettei voi edes aikuisena elää normaalia elämää tämä osalta.

Olen kesän ulkotöissä, joten sielläkin varmaan työkavereilta saa kuulla ihmettelyä, miten ei ole kuuma minulla :sweat_smile: Se on raskasta, kun tottakai on kuuma. Miksi ihmiset ei voi vaan antaa toisten olla sellaisilla vaatteilla kun ovat :woman_shrugging:t2:

Miten teillä muilla, joilla arpia on? Oletko kesällä pitkähihaisella vai annatko arpien näkyä? Mitä olet vastannut, jos joku kysyy mitä nuo on/mistä tulleet (ihan kuin ei muka tietäisi…)? Oletko keksinyt muita hyviä tapoja piilottaa arvet kuin vaatteet? Itsellä vasen käsi täynnä ranteesta kyynärpäähän.

1 tykkäys

Nykyään saa näitä teknisiä urheilupaitoja paljon myös pitkähihaisina, joka on kesähelteillä hyvä vaihtoehto huppareille tai “tavallisille” paidoille. :slight_smile:

1 tykkäys

Kesä on kyl raskasta aikaa jos on viiltelyarpia. Itse olen antanut arpien näkyä tai jos on oikein sellainen tilanne etten haluaisi arpien näkyvän, niin jokin ohut pitsi bolero tms päälle. Yhdessä vaiheessa käytin paljon käsikoruja/pompuloita et edes vähän peittyisivät jäljet.

Välillä olen vaikeassa tilanteessa, sillä viiltelen edelleen. Enkä halua uusien arpien näkyvän… joten peitän ne. Kuitenkin olen sinut vanhojen arpien kanssa ja annan niiden yleensä näkyä. Arvet on osa mua enkä mahda sille mitään.

Pari kertaa on tuntemattomat tulleet kommentoimaan jälkiä ja olen yrittänyt kohteliaasti jotain vastata, mut tosi kiusallinen se tilanne on.

Tsemppiä kaikille tulevaan kesään!

2 tykkäystä

Saanko kysyä, mistä olet löytänyt pitsiboleron pitkillä hihoilla? Olisipa hyvä semmoinen juhliin :blush:

Oho, onpa erikoista että tuntemattomat on kommentoinut :flushed: Ja ikävää. Itsellä ei tulisi mieleenkään kommentoida tuollaista

1 tykkäys

Löysin pitkähihaisen pitsiboleron nettikirppikseltä… en muista mistä ostettu alunperin.

Ja joo oli se aikamoinen yllätys itsellekin kun tuli tuntematon kommentoimaan jälkiä… mut onneks se ei ollut mitään haukkumista tms. Hän vain kommentoi et “älä tee noin itselles”. Mut oli se silti yllättävää kuulla kyseinen kommentti joltain randomilta… vieläpä baarin tiskillä.

1 tykkäys

Hyvä löytö :blush:

Aivan, eli varmaankin alkoholia oli veressä? Silloin sitä uskaltaa varmaan tuntemattomallekin sanoa :see_no_evil:

1 tykkäys