Vakavan varoituksen paikka!

Tämän haluaisin kertoa, vaikka hieman hävettää!

Olen nimittäin nyt neljättä viikkoa kärsimässä karmeista vieroitusoireista, mitä Tramalin vuoden, ei ihan jatkuva, mutta suht’säänöllinen käyttö aihetti.

Olen tännekkin vissiin hieman ylästatuksella joitakin postauksia tehnyt noina höyryyspäissäni olon hetkillä, anteeksi!

Todellisuudessa olen ollut paniikissa sen lääkityksen kanssa, koska sen lopettaminen ei niin helppoa olekkaan!!!

Olen ollut semmoisia viikon pätkiä ilman ja palannut takaisin. Hirvittävä koukku!

Nyt kun olen ollut tosiaan kohta neljä viikkoa ilman, niin mieli rupeaa kirkastumaan, mutta kroppa on kylmän ja kuuman, vaihteluiden kourissa edelleen!

Alkuvaihe, eli kolme viikkoa, piti vahvasti strukturoida elämä, liikunta, ruokailu, nukkuminen ym.
Näiden asioiden korostaminen piti ikäänkuin kiinni jossakin normaalissa, vaikka pää oli ihan sumussa.

Tämän halusin kertoa varoituksena, omaehtoisesti Opiaatteja popsivaan elämään.

Minulla tämä kaikki alkoi ihan lääkärinmääräyksestä, mutta sitten määräsikin joku muu!

Tuleehan niistä rento-olo, mutta kassalla onkin sitten kova tiketti siitä rentoudesta.

Jos on ihan pakko rentoutua ja metsässä liikkuminen tai jokin muu ei tule kysymykseen, niin ota mieluummin alkoholia, vähän!

Opiaateissa se hyvän olon ja huonon olon välinen ero on niin paljon suurempi, että jotkut eivät kestä sitä!

Jos sinulla on samanlaisia ongelmia, mitä itselläni oli, niin niistä voi päästä kyllä irti ja toivottavasti tämä kirjoitus auttaisi joitakin teistä.

Kevätterveisin.

6 tykkäystä

Nämä eivät ole koskaan helppoja asioita, ja se on hyvä että olet päässyt kierteestä pois mutta se että ihmismieli monesti hakee olon ja asioiden helppoutta, ei ole omasta mielestäni hävettävää.

Olisit ylpeä itsestäsi että pääsit kierteestä pois, olet suuren työn tehnyt. Vieroitusoireet eivät ole missään tilanteessa helppoa ja lääkärit juurikaan sen takia ei helposti näitä määräilekkään. Ja yleisimmin helposti koukuttavia lääkkeitä aletaan lääkärin ohjeistuksella pienesti vähentämään kerrallaan juuri näiden vieroitusoireiden takia, niin se että olet pärjännyt itseksesi niiden kanssa näin pitkään on hienoa. :smiling_face_with_three_hearts:

Yhtä vaikeaa joillekkin voi olla päästä irti tupakoinnista (voin katsoa itseäni tässä peiliin) mutta silti se on mahdollista.

Tsemppiä~

2 tykkäystä

Kiitos! Oli upea ja rohkaiseva kommentti.

1 tykkäys