Vaikea parisuhde

Nyt tarvin apua jos koskaan, me ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä 8vuotta. Meillä on eskari ikäinen lapsi.
Ennen lasta meidän liitto oli aivan ihanaa aikaa, en tosin tarkoita sitä että katuisin äidiksi tulemista- ei päinvastoin, se on parasta mitä olen saanut elämään. Miehelläni alkoholi on aina ollut ongelma, nyt se vaan on todella lähtenyt käsistä aivan täysin ja hänestä tulee täys hirviö kun on kännissä.
Nyt pyydän apua, miten kuollatan tunteeni että voin vaan pakata tavarat ja lähteä pojan kanssa?

Tilanteesi kuulostaa todella vaikealta, mutta olet selvästi tehnyt tärkeän päätöksen lähtemisestä ja tiedät mitä haluat tehdä.

Näin pienen tiedon varassa on vaikea antaa sinulle ohjeita tai tukea, eikä tekstistä tule selväksi, että oletko sinä tai poikasi esimerkiksi vaarassa. Tämä on tilanteen kannalta hyvin tärkeä asia. Seuraavanlaisia ajatuksia tästä kuitenkin tulee.

Kuulostaa siltä, että olet ajatellut päätöstä tehdessäsi sinun ja poikasi parasta. Olet vastuussa poikasi turvallisuudesta. Voisitko yrittää pitää näitä ajatuksia kirkkaana mielessäsi?

Miehesi on selvästi sinulle hyvin tärkeä ja on todella surullista, että hän ei hallitse päihteiden käyttöään. Kuitenkaan se, että jäisitte huonoon tilanteeseen ja sietäisit holtitonta päihteiden käyttöä ei auta myöskään häntä.

Onko sinulla ihmisiä, jotka voisivat tukea ja auttaa sinua? Voisi olla tärkeää, ettet olisi tilanteessa yksin.

Suosittelen myös tutustumaan päihdelinkin Eron ABC-materiaaliin, Apua eroon - sivustoon. Jos teihin tai sinuun on kohdistunut väkivaltaa, niin voit soittaa rikosuhripäivystykseen tai muihin apua tarjoaviin tahoihin. Myös kriisikeskuksesta saa apua.

Toivon sinulle voimia raskaaseen tilanteeseen.

1 tykkäys

Hei.

Ei minullakaan taida olla antaa konkreettista neuvoa miten tunteita voi poistaa. Mutta olen käynyt saman läpi äskettäin (syksyllä) , muutin melkein eskari ikäisen poikani kanssa kaksin asumaan. Saman kaltaisen tilanteen takia. Mieheni joi ja juo edelleen todella paljon.
Minun tunteet miestäni kohtaan ovat tässä erillä asumisen aikana kokonaan kadonneet , ei ole enää mitään tunteita. Ehkä se saattaisi auttaa.
Kannattaa myös tutustua noihin linkkeihin mitä psykologi linkitti.
Ero ei tuu olemaan helppo ehkä mutta elämä helpottuneen sen myötä. Ainakin meillä kävi niin.