Vaikea olla itsensä kanssa

Ääh… Entiiä miten kertoisin. Tuntuu vaan että vlillä on niin vaikea oman ittensä kanssa. Aina kun on hyvä/onnellinen tunne/hetki ni sit havahtuu ja alkaa miettimällä miettimään kaikkea negatiivista ja ajattelee että miks mä oon onnellinen ku enhän mä ansaitse olla. Hirveen ahistavaa olla välillä ittensä kanssa, ja mietii että miten sitä on näin huono ihminen. Toisena päivänä taas voi olla koko päivä ilman itseinhoa. En tiedä. Tuntuu van niin raskaalta välillä…

3 tykkäystä

Voimia sinulle. Tiedän miltä tuntuu miettiä omaa onnellisuutta, sitä itsekin tulee mietittyä samaa asiaa tällä hetkellä. Tosin oma onnelllisuus tuntuu riippuvan vain siitä, mihin on kouluttautumassa ja kouluttautuuko itsensä takia vai muiden mielipiteiden takia. Mutta ajattelen silti, että jokaisella on oikeus olla onnellinen ja kokea sitä. Oli asia millainen tahansa. Niinä hetkinä, kun itseinhoat itseäsi kirjoita vaikka paperille, miksi itseinhoat itseäsi? Mitä se itseinho haluaa kertoa sinulle ja miksi? Sitten kun on parempi päivä niin lue kirjoittamasi läpi ja vastaa siihen mahdollisimman positiivisesti itsellesi. Ja kun on itseinho tunne valloillaan lue se mitä kirjotit, halutessasi vaikka ääneen tai ajattele sitä tekstiä päässäsi. Mieti, miksi sinun pitää olla erimieltä mikä asia onkin ja luo itsellesi siitä voimavara mennä eteenpäin.

2 tykkäystä

Tsemppiä sinulle!!! Itseinho on ikävä tunne. En halua kokemustasi väheksyä, mutta varmaan hyvin yleinen tunne ihmiselle. Toivon että voisit nauttia niistä hetkistä kun on hyvä fiilis.