Tyhmyys tiivistyy työelämässä?

Oon ollut kohta vuoden opiskelemassa ja miettinyt että kuinka tyhmä olenkaan. Mitä tavoiteltavaa työelämään päätymisessä onkaan? Silti olen tyhmä jatkan valintaani tähtäävää toimintaa siis opiskelua.

Opinnot olen aloittanut 6 vuoden tauon jälkeen uudelleen. Sitä ennen olen osallistunut kuntouttavaan työtoimintaan ynnä muihin vastaaviin kuntouttaviiin paöveluihin mitä kaupunki voi tarjota…

Olin rohkea ja aloitin opinnot. Tällä hetkellä en oo ihan varma mitä mieltä mää oon opiskelemisesta. Ammattikoulu on yksi esimerkki työelämästä eikä tällä hetkellä kovin mairittelevaa kuvaa työelämästä anna.

Megalomaaninen kaaos johon saavuin on mitä mielenkiintoisin. Henkilökunta vitsailee vuorrotteluvapailla. toisilla työpaikoilla… Maikat juoksentelee tapaamisiin opiskelijoiden kanssa pää kolmantena jalkana myöhässä. Yksi opettaja lukittautuu opiskelijoita toisinaan pakoon työhuoneeseensa, jottemme tulisi esittämään kysymyksiä. Tässä vain muutamia esimerkkejä…

Kaikki nuo yllämainitsemani jutut saavat vain itseni tuntemaan oloni todella stressaantuneeksi koulussa. En koe oloani tervetulleeksi kouluun, eikä opiskelu ole niin mielekästä kuin se voisi olla.

Miten siun opinnot sujuvat? Millainen arki on koulussasi?

3 tykkäystä

Mitä nyt opinnot aika pahasti takkuaa eihän mulla oo enää ryhmääkää kun niin pahasti jäin jälkeen ja muut on valmistumassa heti joulun jälkeen🤦🏼‍♀️ tää siis amiksen koulutus ja ekaa kertaa ikinä täällä sitä järjestetään ja alottavia ryhmiä oli vaa tää meidän eikä tietoo alkaako uusia ryhmiä tän jälkeen nii täällä nyt sit yritän yksinää opetella googlen ja kirjan avulla kun eihä mulla niitä tuntejakaan olen kun ei koko ryhmää ole, ja yks ja ainoo opettaja joka tietää mitään aiheestakaan on tuolla koulussa ja seki pääsääntösesti eri koululla opettamassa muiden alojen hommia. Tokihan siellä koululla on rästipajat ja erkkaopet ja muut mut eipä niittenkää opettajat osaa tätä aihetta nii ei heistä kauheesti hyötyä oo näitten mun opintojen kanssa. Hekin suoraan ovat sanoneet että kun eivät itsekkään osaa niin eivät oikein voi jelpata niissä opinnoissa🙅🏼‍♂️

Yhen harkan oon saanu osittain suoritettua ja seki meni iha penkin alle kun opettaja ei kuunnellu mua siinä et työpaikalla ei ohjata ja neuvota vaa oletetaan et minä muutaman teoria tunnin avulla osaan kaikki hommat tehdä, toinen pitäs alottaa heti kun oon saanu seuraavan teoriaosuuden kokeen läpi, ei kyllä kovin luottavaiset fiilikset ole sen toisen harkan suhteenkaan mut sentään on kirjattu hoksiin et siihen pitää saada enemmän tukea ja sen opettajan kuuluu pitää yhteyttä sinne työpaikalle sit viikottain saas nähdä toteutuuko se homma sit.

Jostainhan se motivaatio pitäs löytää opiskella yksinään ne kaikki uudet ja vanhat asiat kerta mie sitä koulua saan jatkaa vaikka ilman omaa ryhmää

2 tykkäystä