Työnhaku käy työstä

Mä lopetin edellisen työn tammikuus 22 ja aloin päivitys koulutuksen helmikuus 22 ja sit hakenu töitä aina kun jaksanu. Hakenu jo kaikki asuin kunnan työhaku ilmoituksiin, joissa uskoisin pärjääväni. Tehny kaikki mitä perus koulus ja työkkärin työlistymis kurssilla opetettu, laittanu hakemuksen, tutkinu onko millane firma, soittanu perää, soittanu ennakkoo, ne pari haastatteluu nii koittanu laittaa vähä parempaa päälle. Ja ainut mitä saanu takasi päin nii on puhelin myyjiä… Ja sillee potku palleille nii kaveri tekee töitä kahden ihmisen edestä, ja mul olis pätevyydet samaa hommaa mut päättäjät lomilla nii ei voi mitää.

Onko muitaki, ja olisko jotain taika kikkoi jolla vois saada jalkaa oven välii, kun ite en haluis suoraa eläkkeelle työnhakijana. Osaamista tekniikan puolelta että myynti ja asiakas palvelu hommat ei oikee sovi mulle.
Tää alkaa tuntuu epätoivoiselta, mikä pahentaa ainakin mun mielentilaa.

Työnantajat katsoo oman kokemuksen mukaan todella paljon, millasta kieltä hakemuksessa käytetään ja kirjoitusasua yleensä. Sit toki se, ettei vaan luettele ominaisuuksia, joita työnantaja haluaa kuulla, vaan tuo käytännön esimerkkien kautta omaa persoonaa siihen hakemukseen. Mua alkoi nyt kiinnostamaan ne sun hakemukset! Jos tarviit oikolukijaa joskus niin pistä viestiä! :grin:

Työnhaku ei ole helppoa. Itse olen vuosia ollu työtön. Töitä tuskin koskaan saan enää. Eläkkeelle en pääse eli elän tätä paskaa elämää loppuun asti. Toivon kuolevani koska työttömänä elämä on täysin arvotonta.

Mul on vastaavanlaista arvottomuuden tunnetta. Ja sit ei myöskää oikee halu olla kenenkää kans kun aina puhutaa töistä, ja ainut mistä voi valittaa takasipäi on että mul ei oo töit.
Sit ei uskalla mainostaa että pääsee haastatteluu kun ihmiset vaikuttaa että kun pääsee haastatteluu olis sama kun sais sen työpaikan.

Tämä just. Tämän takia oon aina yksin. En halua olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa, juuri siksi kun työstä pitäs puhua. Työhaastattelu ei ole koskaan varma saako vai ei sen paikan. Tämän takia olen kunnolla syrjäytynyt. Yksinään myöskään ei voi tehdä mitään ihmisten ilmoilla kun ei ole rahaa. Ihan hirveää olla pitkäaikaistyötön. En kykene tappamaan itseäni. Ainoa mitä voisin yrittää on lopettaa lääkkeiden syönnin tahallaan. Syön esim sydänlääkkeitä. Sitten voisin saada kohtauksen hyvällä tuurilla.

Fredu usko itseesi tiedän ettei työnhaku ole helppoa. Omat kokemukset on ekat 3v valmistumisen jälkeen tein sama firmassa vuokratyöntekijänä vaikka kuinka aina luvataan 3-6kk mahdollisuus vakinaistua työpaikalle, mutta opin jo silloin ettei pidä paikkaansa ainakun työt hiljeni niin laitettiin yt:ssä ulos. Silti palasin takaisin koska kokemusta ei ollut tarpeeksi niin ainakin koin tilanteen. Tämän jälkeen pääsin vakityöhön eri firmaan ja olin siellä +3v kunnes meidän työpaikalle tuli yksityinen firma tekemään töitä ja samalla heidän työntekijät oli kattonut kuinka teen töitä ja pyysi töihin heidän firmaan töihin. Olin helvetin epävarma että pärjäänkö koska koin kaikki tekijät ammattilaisiksi, itseeni verrattuna mutta antoivat mahdollisuuden oppia ja kehittää mua työntekijänä työssäni. Se oli se jalka oven väliin en tuntenut ketään entuudestaan mutta mahdollisuuden mukaan ja omalla tekemiselläni pääsin sisään työpaikkaan ja olen vieläkin tyytyväisenä ko firmassa töissä.

Kyllä se niin on että työpaikat pyörii suhteiden kautta pitkälti mutta silti voi käydä onni ja löydät hyvän paikan vielä missä tykkäät olla, ei ole helppoa mutta omalla tekemisellä on suuri merkitys jos saat tilaisuuden yrittää saada sen voit onnistua.

1 tykkäys