Tulevaisuus

Heips. Pysähdyin tässä miettimään itsekseni, millaiselta tulevaisuus voisi näyttää ja mitä ajattelen koko sanasta.
Onko teillä jotain haaveita, joita haluaisitte jonain kauniina päivänä toteuttaa? :slight_smile:

Tulevaisuus sanana ainakin minulle kuvastaa aina hetkeä, jota voisi katsella vaikka rannalta jonnekkin pitkälle kaukaisuuteen. Ja ajatus siitä, uskaltaisiko omaan veneeseen hypätä ja mennä kohti sitä, mihin haluan päätyä. Mitä tapahtuu ja mitä minulle käy, jos jokin asia ei toimikkaan purjehtiessani tuolla kaukana jossain kohti päämäärää? Pääsenkö ylös, jos vene uppoaa tai kellahtaa?

Realistisemmin oma tavoite on aika yleinen, jatko-opinnot ja myöhemmin yrityksen perustaminen kokopäiväisenä tai kevyt-yrittäjänä.

Mutta mites teillä? :slight_smile:

3 tykkäystä

Realistiset tavoitteet kuulostaa hyvältä! Itse haaveilen omasta kirjasta…:sweat_smile: minkä alan yrittäjyys sua kiinnostelee?:blush:

(Tulevaisuus sanana kuulostaa omaan korvaan myös todella sellaselta kaukaiselta, joka tuntuu saavuttamattomissa olevalta jollain lailla)

2 tykkäystä

Mun tulevaisuuden odotus liittyy mun talon rakentumiseen joka on n.2023. Mutta suurimmat tulevaisuuden odotukset on, että meidän lapset, kaikki löytäisivät omaan identiteettiinsä sopivan tavan elää.

2 tykkäystä

Jep, se on totta. Ja oon miettinyt kulttuuripainotteista yrittäjyyttä, koska taide on mun juttu. :sweat_smile:

1 tykkäys

Siistiä. Meidän yksi tyttäristä on hyvin persoonallinen ja taiteellinen ja käy alan koulua ja olen tosi kiitollinen että hän on löytänyt itsensä ja toteuttaa sitä mitä hän itse haluaa, eikä kuunnellut meidän toiveita. Taiteellisuus on lahja, niinkuin mikä muu tahansa. Hei nuori, haluan rohkaista sinua toteuttamaan ja tekemään sitä mistä tykkäät. Itse tykkään ajaa taksia ylitse kaiken! Tämä ei ole mikään status ammatti, mutta riippumatta huonosta itsetunnostani kestän sen etttä ihmiset ei katso minua ylöspäin.

1 tykkäys

Onko teillä muilla ollut sellaisia hetkiä, että ootte ihan innoissanne haaveistanne ja varmoja et mitä enemmän teette sen eteen töitä niin aivan varmasti toteutuu ja sit kuitenki alatte pikku hiljaa päivien kuluessa kritisoimaa sitä ja miettimään, et onko missään tolkkua? Ja et teillä on jonkun asteen epävarmuus päällä siitä, mitä tavoittelette?

2 tykkäystä

Liian usein ja koen etten osaa kuitenkaan, miksi edes yritän eikä ulkopuolelta oo juuri koskaan kannustettu ja nyt on kova työ aloittaa se ihan nollasta itsekseen😅

3 tykkäystä

Heissan. Haluan rohkaista oppimaan uutta. Minä lähdin melkein viiskymppisenä opiskelemaan työnohessa talonrakennusta kun olen kadehtinut aina niitä jotka osasaavat rakentaa. Lähdin aika nolla tasosta ja nyt olen oppinut miksi joku asia tehdään, niin kuin se tehdään. Mahtava tunne kun oppii jotakin uutta. Koulukaverit oli 17- 35 vuotiaita, eikä kukaan katsonut kieroon kun harmaapäinen taksimies hääräili heidän joukossa.

Ei muuta kun rohkeasti kokeilemsaan ja epäonnistumisesta saatiin hyviä naurun hetkiä aikaan koulussa.

2 tykkäystä