Toimintakykyarvio

Osaako joku kertoa mitä tehdään toimintaterapeutin toimintakykyarvio jaksossa? Ahdistaa ja jännittää :confused:

Itse olen ollut toimintakykyarviossa tosin alaikäisenä, joten kokemukseni saattaa olla hieman erilainen. Ei todellakaan mitään jännitettävää, kyselee lähinnä sun jaksamisesta ja miten selviit tavallisista arkisista asioista. Samalla pohditaan että mitkä asiat vaikeuttaa ja kuormittaa omaa toimintakykyä ja tapaamisten jatkuessa niihin asioihin puututaan tarkemmin ja yritetään löytää ongelmiin ratkaisuja yleensä muuttamalla tiettyjä toimintatapoja arjessa. Ei kuitenkaan mitään isoja muutoksia, yleensä suosittelevat tekemään to-do-listoja ja aikatauluttamaan päivärytmiä. Oman toimintaterapeuttin kanssa puhuminen oli myös paljon rennompaa verrattuna psykologiin ja seillä keskityttiinkin enemmään tekemiseen ja asioihin kuin tunteisiin ja mielenterveyteen vaikka niiden vaikutuksistakin puhuttiin usein. Toivottavasti tästä oli jotain apua ja tsemppiä tapaamiseen! :smiley:

3 tykkäystä

Kiitos! :two_hearts: ei kuulosta niin pahalta mitä ehkä olin ajatellut, ehkä mä selviän :blush:

1 tykkäys