Tässä mun esittely

Hei kaikki!

Olen 23-vuotias transihminen ja opiskelen yliopistossa neljättä vuotta. Ihmismieli kiinnostaa erittäin paljon ja psykologian pääaineeseen pääsy on haaveena.

Sairastan pakkoajatuspainotteista OCD:ta. Opiskelijaterveydenhuolto ohjasi minut pari vuotta sitten vaikean ahdistuksen ja pelkotilojen vuoksi akuuttipolille, missä sain diagnoosin ja löysin oikein osaavan ja mahtavan terapeutin. Hän muutti toiseen kaupunkiin muutamaksi vuodeksi, ja kun hän palaa, aloitan Kelan tukeman psykoterapian hänen kanssaan.

Tällä hetkellä tapaan psyk. sairaanhoitajaa muutaman kerran kuussa ja kotona minun olisi tehtävä CBT -harjoitteita. Näiden kanssa on kuitenkin hankaluuksia. OCD saa kaiken uuden tuntumaan pelottavalta, ja lykkään harjoitusten tekemistä. Tuntuu myös, että vien tilaa akuuttipolilla, mutta YTHS:n jonot ovat paikkakunnallani todella pitkiä. Opiskelijastatuksen vuoksi tk:sta oltaisiin samoin ohjaamassa YTHS:ään. Nää on ehkä sellaisia tänhetkisiä vaikeita juttuja.

Opettelen siis arkea harvemmilla hoitokontakteilla ja oman pystyvyyden vahvistamista pikku hiljaa. Tänne löysin Terapeutti-Villen instagramin kautta, vaikuttaa tosi hienolta yhteisöltä! :slight_smile:

4 tykkäystä