Suihkuajatuksia ja tajunnanvirtaa

Oon aina välillä miettinyt, miks viihdyn suihkussa niin pitkään ja aivan liian kuuman veden alla ja okei. A) se johtuu kuulemma siitä, et ihmisen keho kaipaa luonnollisesti toisen ihmisen lämpöä ja jos se ei saa sitä, niin se keksii muita keinoja… Tai jotain sinne päin. (En tiedä todenperäisyyttä kuitenkaan)

Mut B) suihkussa avautuu tajuton ajatusten virta, joka huuhtoutuu samalla tahdilla viemäriin pesuveden kanssa ja pää tulvii koko ajan uusia ajatuksia. Inspiroivaa ja sitä rataa. Mut sitten, kun hana menee kiinni ja kylppärin lämpö haihtuu iholta, haihtuu myös noi ajatukset ja ideat etkä enää muista niitä. Raivostuttavaa! Käykö muille koskaan näin?

Mulla on ollut viime aikoina kamala tatuointikuume ja hinku luoda tekstiä, eikä kumpaankaan oo syntynyt ideoita millään, kunnes tänään. Ei mitään suurta, vaan pieni jyvänen.

Kaveri laittoi mulle nimittäin viestiä (ennen kun menin sinne suihkuun) ja kuvan tatuointi-ideasta, joka muistutti häntä musta. Siinä oli nainen, joka nousi ikäänkuin avannosta, mut se avanto oli avonainen kirja. Ihastuin siihen heti ja suihkussa ollessani kysyin itseltäni, miksi haluan edes kirjoittaa? Sit syntyi tämä - lyhyt raakile kokonaisesta tekstistä jonka tekaisin päässäni siinä veden alla seistessäni, mut josta vain pieni osa muotoutui tekstiksi asti:

"It feels like a locked in syndrome. Your eyes are moving and your head is filled with thoughts but you can’t let them out. Those words have been burning the tip of your tongue for so long - waiting.

People come and people go but there you are, unable to lift a finger. If only they would see it in your eyes and release you from the never ending curse of silence.

So you can only wish to someday gather everything you’ve got and put it between covers with your name written on it so they could finally read your mind."

Oon aina kuvitellut, ettei ihmiset kykene lukemaan ajatuksia. Taisin olla väärässä. Yleensä kirjoitan myös suomeksi, mut taidankin ajatella engalnniksi - ainakin suihkussa ollessani. No joo se siitä, tästä tuskin saa selkoa mut hei, sellaisia ne ajatukset on ja vain osa niistä voidaan taltioida.

3 tykkäystä

ai että tykkään lukea tämmöisiä pohdintoja… kiitos @Piupau

1 tykkäys

Yritin ralliLontoolla ymmärtää sinun tekstin.
Mut toi suihku juttu oli siisti.
Mä olen joskus kysynyt vaimoltani, miksi meidän lapset lämmittelee suihkussa!?
Nyt sinä kerroit meille vastauksen.

Ai että te nykynuoriso olette mageella tavalla mielenkiintoisia!
Mukavia suihkuhetkiä.

1 tykkäys

Itseä enemmänkin ahdistaa jos vettä menee hukkaan. Se on vielä kallista. Siksi suihkut on lyhyitä yleensä. Kiva siellä muuten olisi olla pitkään, mutta kallista.

Totta tuokin ja oon tästä kans liiankin tietoinen enkä edes viikoittain suihkussa turhaan viru😁

Ihan mahtavaa pohdintaa! Loistavaa, että on joku paikka, jossa ajatus alkaa virrata :slight_smile:

Minulle nousi heti käytännön ihmisenä ratkaisuaihio tuohon ärsytykseen (siis ärsytykseen siitä, että ajatukset haihtuvat heti, kun astuu pois suihkusta). Voisiko suihkun ajaksi laittaa puhelimeen äänen tallennuksen päälle niin, että voit höpötellä ääneen ajatukset ja ne jäävät jollain tapaa talteen? Tietysti puhelimen pitää olla vähän kauempana / suihkuseinän takana / minigrip-pussissa, ettei kastu. Äänitteen voi sitten purkaa tekstiksi heti suihkun jälkeen ja poistaa tallenteen, jos niitä ei halua säilöä.

3 tykkäystä

Jos sulla on vedenkestävä Bluetooth kaiutin, voit sen viedä suihkuun huoletta. Niissä on yleensä mikki. Omissani on. Voin myös puhua puhelimessa vaikka suihkussa. Mulla kajari suihkussa lähes aina. Tosin musaa kuuntelen samalla. Puhelimen voi jättää vaikka toiseen huoneeseen. Pitää luultavasti olla joku sovellus puhelimessa äänen tallennukseen sitten. Videokuvaa ei kannata ottaa kun turhan iso tiedosto tulee.

1 tykkäys