Standardi

Termosta pöytään!

Muhun voi todennäkösesti törmätä muutamienkin eri teemojen alla. Oon 24 ikävuotta lähentelevä mielenterveysongelmilla höystetty sähkötekniikan maisteriopiskelija. Suoraan ja kylmiltään mielenterveysteemalla jatkaakseni kerron lyhyesti mun matkasta tähän pisteeseen jossa nyt oon.

Mun lapsuudenkotia varjosti äidin alkoholismi, enkä mä saanut mun vanhemmilta sellasta turvaa kun oisin tarvinut hyvin herkkänä lapsena. Siitä se kaikki lähti. Olin tosi keinoton asioiden käsittelyn suhteen, ja ekaa kertaa uskaltauduin psykologille vasta 19-vuotiaana. Sillon sain mun ekan diagnoosin: keskivaikea masennus ilman somaattista oireyhtymää.

Muutamien mutkien kautta, nyt 2021 lokakuussa alotin mun toisen vuoden psykoterapiassa päädiagnoosina sosiaalisten tilanteiden pelko. Välillä niitä askeleita otetaan eteenpäin ja välillä taaksepäin, mutta kyllä mä kaikesta huolimatta oon enemmän sinut itteni kanssa kun koskaan ennen. Omalla nimellä ja naamalla tää kirjottaminen ei kuitenkaan vielä lähe.

Tänne mä eksyin, koska uskon että ite oisin säästyny niin paljolta jos oisin törmänny tälläseen konseptiin sillon ku mun ongelmat alko kunnolla oireilemaan. Tai oikeestaan ihan missä vaan kohtaa. Toivon että tää foorumi tavottaa mahollisimman monia ihmisiä ja antaa tukea hankaliin tilanteisiin ja ennen kaikkea rohkeutta puhua <3

8 tykkäystä