Skitsotyyppini ja uskonto

Osaankohan käyttää tätä nyt oikein… Jotenkin sekava mutta uusi juttu ja menee opetellessa.
Mutta siis…
Sairastan skirsotyyppiä eli psykoosipiirteistä persoonallisuushäiriötä. Siihen liittyy maaginen ajattelu ja mulla se aina liittyy pääasiassa kristinuskoon. Olen sairauteni johdosta kuulunut vaikka mihinkä lahkoon ja niistä irtautuminen on sitten satuttanut lisää. Kirkkoon liityn ja eroan vähän väliä. Nyt taas eronneena kun en halua kuulua siihen kun en koe uskovani Jumalaan. Kristinusko on aina pahentanut oireilua. On helpompi olla kun pysyy erossa uskonnosta.

Olen myös lukenut urantia kirjaa ja miettinyt sen pohjalta uskonnon perustamista Suomeen. Olen harrastanut myös paranormaaleja asioita. Olen kiinnostunut kummituksista ja hengistä ym. Itämainen filosofia kiinnostaa mutta siihen en ole vielä haksahtanut. Olen ollut hetken muslimi… ja olen tutkinut mormoneiden kanssa ja ollut Jehovan todistaja

Tuntuu että en osaa elää elämääni ilman jotain yliluonnollista aspektia. Mitä oudompi juttu niin sitä varmemmin kiinnostun.

Tämä liittyy skitsotyyppini mutta tästä ei ole koskaan puhuttu hoitajien kanssa. Ahdistaa kun voisin mielelläni olla täysin ilman mitään uskontoa tai uskomusta mutta sairaus pistää höyryämään.