Retkihaaste 2022 ja Luontohaaste - Haastan terapeuttivillen messiin sekä kaikki halukkaat!

Tää on kahden naisen luoma viidettä vuotta pyörivä somehaaste. Alkava vuosi on kuudes.
Ideana on toteuttaa 52 retkeä vuodessa tai inspiroitua retki-ideoista, jotka löytyy täältä

Luontohaaste julkaisee jokaiselle kuukaudelle 2-5 todella matalalla kynnyksellä toteutettavaa ideaa luontoon liittyen. Näiden somejen lisäksi heillä on oma blogi.
IG @luontohaaste
FB Luontohaaste-sivu

Mulle ulkona oleminen on todella tärkeää. Viihdyn itse ulkoilemassa pitkiäkin aikoja. Sairastumisen pahimpien aallonpohjien myötä lähes kaikki mieltä piristävä seikkailu on jäänyt. Haluaisin jälleen alkaa rakentaa tuota osaa itsestäni uudelleen.

Ulkona olemalla on elossa. Voi aistia kaiken ympärillään, hengittää vapaasti raikasta ilmaa. Metsästä on tullut mulle todella tärkeä paikka. Siellä kukaan ei tuomitse :heart:
Nuo yllämainitsemani esimerkit ovat hyvänmielen tilejä someissa.

Haluaisiko joku lähteä suorittamaan jompaakumpaa tai molempia haasteita miun kanssa? Olisi kiva vaihdella jossain kuulumisia reissuilta sekä niiden sisällöstä.
Tarkoituksena ei tietenkään olisi kuormittaa ketään liiallisella suorittamisella vaan toivoisin että kukin ottaisi osaa omien voimavarojensa mukaan :heart_eyes:
Miltä siusta kuulostaa? Retkeiltäisiinkö ensi vuonna yhdessä?

3 tykkäystä

Kiinnostaisi molemmat haasteet!

1 tykkäys

Onpa kiva kuulla :heart: Vuoden 2022 retkihaasteet julkaistaan vasta uudenvuodenaattona joten vielä pienen hetken saa olla jännityksessä mitä ensi vuodelle on luvassa :slight_smile:

1 tykkäys

Mie aloitin jo omalta kohdalta tälle vuodelle retkihaasteen :heart:

1. Retki suuntautui Aulangonjärvelle. Jäitä pitkin Kärmekallion nuotiopaikalla istuksimaan ja nauttimaan järvimaisemasta sekä rauhasta. Kyseinen nuotiopaikka on aikas harvakseltaan käytetty sen saavutettavuuden vuoksi. Nuotio tietenkin paloi.

2. Retkellä lähdin pilkkimään entuudestaan tuntemattomassa seurassa. 4 tuntia vierähti jäillä nauttiessa helposti. Oli vain ihanaa huokailla ja todeta tekevänsä juuri sitä mitä rakastaa.

3. Retki oli jälleen notskille, koska tuli on mun elementti :heart_eyes: Istuskelin yksinäni omassa kuplassa lapsiperheiden keskellä. Muut laskivat pulkkamäkeä ja itse uppouduin tulen tarinoiden maailmaan. Niin kiehtovaa pysähtyä näiden ääreen.

2 tykkäystä

Kuulostaapa kivalta! Miten sä tapaat hoitaa nuotiopuiden logistiikan retkipaikoille? Mistä puita voi hankkia? Kiinnostaa kun ei ole tullut retkeiltyä sen jälkeen kun muutti puulämmitteisestä talosta ja metsän keskeltä. :smiley:

Edit: tän vuoden haaste löytyy muuten täältä!