Psyykkinen työkykyarvio (HUS)

Hei,
Edessä on vaativa (psyykkisen) työkyvyn arviointi - onko kukaan ollut? Toteutetaan ilmeisesti useampana käyntinä poliklinikalla tavaten eri asiantuntijoita? Mitä kaikkea sisältää? Miksi? Minkälaisia kokemuksia? Miksi ei kelpaa hoitavan psykiatrin ja psykoterapeutin konsultaatiot/lausunnot työterveyshuollolle? Olen huono kysymään työterveyshuollosta, hankalia kokemuksia ja luottamuspulaa - tietävät, että pahimpia painajaisia on joutua vieraiden “tentattavaksi”.

1 tykkäys

Minulla ei ikävä kyllä ole tietoa kyseisestä arvioinnista.

Haluaisin kuitenkin muistuttaa, että vaikka on helppo kokea tällainen: “minua arvioidaan” negatiivisesti, voi se usein johtaa johonkin hyvään muutokseen elämässä. Ymmärrän kyllä että mietityttää kun psykoterapeutin ja psykiatrin lausunto ei ole riittäneet.

toivottavasti saat vastauksia

Hei,
kiitos vastauksesta. Tiedän, että lähtökohtana ei ole negatiivinen arviointi, mutta tunne on eri ja voimakkaampi kokemuksista johtuen. Jännitän uusia ihmisiä, erityisesti huomion kohdistuessa minuun. Lisäksi huomaan pelkääväni , että minut todetaan epäsopivaksi työhöni, kun sitä pidetään niin vaativana. Unelma-ammattini lapsuudesta ja vielä 20 v jälkeen samaa mieltä.
No mutta ei auta kuin pitää pää kylmänä ja odottaa.