Moi! Tulin kysymään apua/vertaistukea tai edes vain kirjoittamaan jonnekkin ajatuksiani. Mitä tehdä kun kumppani on pettänyt?
Tilanne: Olen kumppanini kanssa ja hän petti minua parhaan ystäväni kanssa samassa sängyssä minun nukkuessani. Minä siis nukuin vieressä kun he tekivät roisilleen asioita. Eikä tämä ole ainut kerta, tapahtunut toisenkin kerran.
Ongelma: En tiedä mitä tehdä. Tunteet aivan sekaisin, rakastan edelleen kumppaniani aivan suunnattomasti enkä haluaisi häntä menettää. Mutta pettäminen on aina iso asia joka järisyttää mielenterveyttä ja omani on lytätty pohjalle. Tuntuu todella pahalta, koska koen ettei minulla ole oikeutta puhua asiasta ja kertoa miltä minusta tuntuu, ettei kumppanilleni tule paha mieli tai tunnu pahalta. Tiedän tämän olevan todella väärä ajattelutapa mutta en voi sille mitään. En myöskään tiedä miten suhtautua parhaaseen kaveriini, haluaisin pysyä väleissä mutta onhan tuo nyt anteeksi antamatonta. Oloni on vaan niin petetty. En ole edes vihainen kummallekkaan. Se myös satuttaa koska he ovat edelleen tekemisissä toistensa kanssa (toki eivät ilman minua) mutta snäppäävät ja juttelevat kyllä.
En tunne enää oloani kauniiksi, hyväksi tai riittäväksi, koska pettäminen tapahtui kummallakin kerralla minun ollessa vieressä. Pakostakin siinä tulee olo ettei riitä toiselle.
En ollenkaan tiedä mitä tehdä en voi edes puhua kellekkään, koska kaikki pitävät minua ääliönä koska en ole jo jättänyt kumppaniani, mutta en vain pysty siihen enkä halua. Haluaisin pitää välit kumpaakin.