Perjantai-perseet olalle ja lets mennään!

Jälleen perjantai! Ei se vielä retkuksi tee jos vähän renttuillaan , jos joku muuta väittää sille sanon TERVE VAAN ja lähden juhlimaan. Kaikkihan näin tekee. Ei se haittaa, ota itsellesi aikaa.

Kaupasta ostokset ja kotiin. Iltahommat, hulinat, hässäkät jne. Odotusta … pitkää odotusta. Vihdoin - lapset nukkuu, korkki auki, alkoholi. Alkoholi virtaa. Vihdoin pääsen edes hetkeksi tähän iloiseen ja luovaan olotilaan sekä olen oikeasti sosiaalinen - jopa iloinen. Vapaa ahdistuksesta, vapaa taakasta, vapaa kaikesta. Minä, tietokone ja alkoholi. Otanpa parit tuosta, ei paha. No jos vielä pari, koska onhan sitä tuossa. Ei saatana, pakko vähän hillitä. No, pari coca colaa väliin niin ei oo niin paha…

Seuraava aamu 07:00 soi herätyskello. Nouse ylös ja mieti eilistä iltaa. Pari hassua muistikuvaa, vissiin hauskaa ainakin oli. Tsekkaa sähköposti, viestimet yms. Ei ainakaan mitään ihmeellistä. Milläs sitä keräisi itsensä? Noh, suihku ensin. Sitten urheilujuomaa … tässähän on niitä tärkeitä aineita. Vähän jotain suupalaa. Takaisin velvollisuuksien maailmaan “pirteänä”.

Luen kirjoittamaani tekstiä ja itken. Miksi en osaa olla ilman? Mistä saan apua? Millä saan itselleni asiat niin ettei näin tarvitse tehdä? Miksi myrkytän itseäni? Miksi en ole vahva? Miksi?

Tsemppiä kaikille riippuvuuksien maailmaan näin perjantain kunniaksi!

6 tykkäystä

Moro Pertsa

Uskoisin, että yksi hyvä apu on vertaistuki.

Siellä ei tuomita, tai vähätellä ja varmasti löydät vastauksia samojen ongelmien painivien ihmisten keskeltä.

Tsemppiä painiin ongelman kanssa, kyllä sä sen selätät !

1 tykkäys

Morjes Pertsa.
Mulla oli samanlaisia kuvioita kymmenen pitkää vuotta. Tutustuin alkoholiin aika vanhana 32v ja siitä tulikin sitten oikea rakkaussuhde.
Monesti yritin rimpuilla tuona aikana irti siitä, mutta ei onnistunut.
Sitten jostain syystä mitä en vieläkään tiedä, se vaan loppui kiinnostamasta. Yritin jatkaa koska diggasin olla hönössä, katsella leffoja, kuunnella musiikkia ja rentoutua silleen.
Mulla alkoi tulla siinä loppuvaiheessa ahdistusta ja masennusta kolmannen tölkin kohdalla ja se ikäänkuin lopetti koko touhun itsestään.
Toivon että pääset kuiville koska, jos ymmärsin oikein, niin alkoholin käyttö ahdistaa sinua.
Tsempaten Mika.
Jatkan vielä vähän.
Joskus se vahvuuden etsiminen meissä aiheuttaa lisäpaineita, mutta heikkouden hyväksyminen itsessä lisää vahvuutta. Kummallinen juttu ja joskus vaikea tajuinen, mutta asioiden rehellinen toteaminen on hyvä alku kohden parempaa huomista.

Paljon tsemppiä sinulle ja muille asian kanssa painiville! On vahvuutta sekin, että tiedostaa ongelman ja pystyy sen sanoittamaan esimerkiksi keskustelupalstalle. Siitä on hyvä lähteä purkamaan vyyhtiä.

Yksi paikka josta apua voisi löytyä on ainakin päihdelinkki. Täällä on materiaaleja itsehoitoon, ja tällä sivulla ohjataan avun piiriin.

1 tykkäys

Oma vinkki tähän on ainakin etsiä jotain muuta tekemistä sen alkoholin tilalle.
koita sinnitellä parit viikonloput ilman, niin tulee motivoitunut olo ja seuraava kerta vielä helpompaa olla ilman… ja tehä jotain muuta.

2 tykkäystä