Pelko ihmisten menettämisestä

Hei!
Haluaisin kuulla vähän vinkkejä miten voisin päästä irti tästä pelosta. Mua siis pelottaa että mulle läheiset ihmiset katoavat ympäriltäni. Olen tosi sosiaalinen ja extrovertisoitunut ihminen (pidän toki yksinkin olemisesta) ja pelkään yksin jäämistä.

Olen varsinkin tänä vuonna menettänyt pari todella tärkeää ystävää, joka on ottanut koville ja vaikuttaa varmasti tähän pelkoon. Olen kumminkin heistä päässyt pikkuhiljaa yli, mutta toki se vieläkin hiukan painaa.

Mutta miten tästä voisi päästä tai saada pelkotilaa helpottamaan?

Pelko läheisten ihmisten menettämisestä on tavallista, mutta erityisen ymmärretävää se on, jos on viime aikoina menettänyt läheisiä ihmisiä. Läheiset ovat meille hyvin tärkeitä ja yksin jäämisen pelko on monille meistä tuttu kokemus.

En tiedä, miten olet läheisiä ihmisiä menettänyt eli onko kysymys riidoista, muutoista tai jostain muusta. Riippumatta siitä, voi olla hyvä miettiä, että onko pelko läheisten ihmisten menettämisestä enemmän vain mielessäsi ja johtuu aiemmista kokemuksistasi vai onko sinulle perusteita pelätä sitä nykyisissä suhteissasi? Tällaisesta pelosta voi joskus myös hyvin keskustella niiden läheisten kanssa, jotka pelkää menettävänsä. Tämä voi myös helpottaa oloa.

1 tykkäys