Parini riittämättömyyden tunne

Hei vaan. Ajattelin tulla herättämään keskustelua asiasta joka nousi tapetille parini kanssa kuukausi pari sitten. Meillä meni mielestäni erittäin hyvin, arki rullasi, ja hän kertoi minulle että hän kokee ettei hän riitä minulle meidän parisuhteessa. Hän painotti ettei se johdu minusta, ja se kuulemma asiassa turhauttaakin. Tässä kohtaa en oikein tiedä mitä tehdä, olen kyllä jo aiemminkin kertonut tunteeni ja kuinka häntä kovasti rakastan ja välitän hänestä. Ja tässä kohtaa sen toisteleminen tuntuu hieman väärältä. Neuvoja?

2 tykkäystä

Hei, vaikeatahan meidän on ymmärtää toistemme tuntemuksia, sillä me kaikki olemme erilaisia.

Itse olen pitkin omaa avioliittoani tuntenut välillä tätä tunnetta. En itse myöskään aina tiedä mistä tämä tunne tulee. Pitkän avioliiton jälkeen olen ajatellut että se varmaan johtuu siitä että olemme ihmisinä hyvin erilaiset. Eli me haluaisimme avioliitossa toisiltamme hieman erilaisia asioita, odotukset ei aina vastaa sitä mitä odottaa toiselta.

Kuten jossakin täällä aikaisemmin kirjoitin, niin minä olen se herkkä keskusteleva osapuoli ja vaimoni on se suoraviivaisempi joka enemmän keskittyy vain tekemiseen.

Itse olen sitten avioliittoni aikana vain opetellut elämään tämän tunteen kanssa. Se ei todellakaan aina ole ollut helppoa, olen saattanut valvoa monta tuntia, käydä ulkona kävelemässä jotta saan uutta ajateltavaa ja unohdan tämän eteen tulleen tunnesolmun.

Luulen että se ainakin minun kohdallani on sitä että haluan antaa enemmän kuin toinen on valmis ottamaan vastaan - tämä mahdollisesti on herkän ihmisen ongelma.

Mutta en ole psykologi, joten en ole lähtenyt miettimään asiaa syntyjä syvemmälle - kuitenkin olen huomannut että keskustelu asiasta on auttanut tilannetta.

Kuitenkin olemme tämän asian kanssa pystyneet elämään, täyttämällä päivä niin tiiviisti erilaisilla asioilla että ei ole iltaisin aikaa koko asiaa miettiä. Mutta tunnen tilanteen ja olen sitä koittanut katsoa meidän kummankin silmin.

Kun avioliitossa vuodet ovat vierähtäneet, nämä kulmikkaat kivet ovat pyöristyneen :relaxed: