Onko tässä ryhmässä muita kanaemoja?

Moikka. Tässä itsetutkiskelua tehdessä , kun olen nyt päässyt keskittymään omaan luonteessani asuvaan kanaemo piirteeseeni niin ajattelin varovaisesti kysyä, että onko muita kanaemolaisia täällä?:sweat_smile:
Eli persoonia, joilla on tapana vähän huolehtia itsensä sijaan muista ja olla semmoinen äiti hahmo toiselle välillä. Ehkä myös murehtijaakin (hyvällä ja huonolla tavalla). Miten se näkyy teissä, mitkä asiat saattaa herättää sen herkemmin?

1 tykkäys

Miespuolinen kanaemo ilmoittautuu!

Se miten se tietynlainen suojelijan rooli esiintyi, varsinkin vielä kouluja käydessä, oli siten, että esim. baari-iltoina join muita vähemmän ja katsoin, että kaikki pääsivät turvallisesti kotiin, tarvittaessa saatoin jopa saattaa ystävät kotia asti.
Myös kaveripiirin tytöillä, oli tapana pyytää viihteelle mukaan “suojelemaan”, että saavat rauhassa tanssia häiriöitä, sillä kotikaupungin baareissa jonkun verran törppöjä oli.

2 tykkäystä

Mukava, että löytyy muitakin täältä. :slight_smile:
Ite oon huomannut, että huolehdin omien ystävien asioista (kun ne näyttää omaan silmään huolestuttavilta tai korvassa särähtää jokin sana, joka on vähän sellainen että tekee mieli kyseenalaistaa varovaisesti, mutta ei tiedä uskaltaako) välillä ehkä turhaan. Mä kuitenkin haluan, että mitään henkisesti pahaa ei sattuis, vaikka tiedostan etten voi vahtia aivan kaikessa. En mä kuitenkaan aina vierellä ole, mutta välillä tuntuu että kanaemo on paikalla silloin kavereiden kanssa, kun ei tiedä pitäiskö olla huolehtimisen takia.

Oon myös aina ollut itse kanaemo kun nähnyt itse niin paljon elämässä pahojakin asioita niin on halu katsoa ettei muille tapahdu samaa. Juurikin myös @TommiSRP:n kaltaisesti baari-iltojen aikana. En ole niinkään edes välittänyt juomisesta vaan saatoin lähteä selvinpäin seuraksi ja katsoin läheisteni perään.

Tärkeintä vain on että hoitaa itseään myös ja nimenomaan sitä omaa henkistä hyvinvointia jottei muiden huolet vedä itseäänkin alas ^^ muutenkin mielelläni kuuntelen kavereiden ja joskus myös tuntemattomien huolia ja pyrin antamaan neuvoja jos siihen pystyn.