Mustasukkaisuus,intuitio, luottamuspula, aiemmin satutettu

Olemme parisuhteessa olleet 6v, kaksi yhteistä lasta. Suhde koki alussa jo kolauksia, kun mies jäi kiinni viestittelystä muille naisille. Muutama kuukausi tästä, hän jäi kiinni alastonsuomiprofiilista sekä että on viestitellyt sieltä jollekkin naiselle snapcahtissa. Nämä asiat selvitettiin ja vuosi menikin hyvin. Tuolloin hän poisti sivustolta myös profiilinsa joka oli sinkkuajoilla tehty.

Esikoinen syntyi ja oli mennyt 2kk ja hän oli laittanut eräälle naiselle viestiä, kuinka pantava hän on ja onko hän tulossa paikkakunnalle x. Tämän viestin löysin vasta vuosi jälkikäteen, eli viestistä oli kulunut vuosi, kun sen löysin (snapchatissa ja jotenkin kys viesti siellä näkyi). Olin aivan raivon vallassa, juteltiin ja vatvottiin taas. Laitoin myös silloin viestiä kys naiselle, ennen kuin kerroin miehelle että olen käynyt puhelimella ja löytänyt viestit. Nainen kertoi, etteivät ole ikinä tavanneet. Mies sanoi myös, ettei ole ikinä tavannut häntä. Mies on perustellut nämä kaikki tempaukset huonolla itsetunnolla ja että saisi huomiota sekä itsetuntoa kohotettua. Tämän jälkeen hän poisti Snapchat tilinsä ja teki ihan uuden, missä ei sinkku aikojen naisia tai muita ole.

Näistä tapahtumista on kulunut nyt n. 4 vuotta puhelimet ovat jatkuvasti avointa riistaa, eli niitä ei piilotella ja mitään vastaavaa ei ole enää ollut. ”Uusi Snapchat” on myös täynnä tuttuja, jotka itsekkin tiedän, eli mitään hämärää ei ole. Enää en epäile, että hänellä olisi mitään netti sutinoita ja voin sanoa että ei ole.

Ongelmaksi on nyt kuitenkin muodostunut hänen työkaveri. Uusi työpaikka joka on rakennusalaa, mutta töissä on tasan yksi nainen. Mies koulutti työtehtäviä tälle viikon verran joka päivä alussa ja oli hänen työparina. Mies kertoi avoimesti, että tässä uudessa firmassa on yksi nainen töissä, koska halusi olla kuulemma avoin.

Nyt olen itse luonut pääni sisällä tästä naisesta uhan. Intuition pistokset viiltävät sisällä pelkästä ajatuksesta tätä naista kohtaan. Nainen on miestä muutaman vuoden nuorempi sekä kaunis. Kävin katsomassa Facebook profiilin.
Mies on sanonut kotona, että naisen mielestä hän näyttää aivan isältä, ovat jutelleet lapsistamme ja (nuorimmainen on syntynyt muutama kuukausi sitten). Mies tokaisi, että välillä joutuu sanomaan tälle naiselle että on hetken hiljaa, kun kuulemma juttelee niin paljon. Mies samassa yhteydessä tokaisi, että se on kyllä tosi mukava.

Minun mielihän heitti aivan sekaisin tästä. Seuraavat päivät ahdisti, itketti ja oli sekava olo. Mies huomasi tämän, koska 2 päivän jälkeen kysyi suoraan olenko mustasukkainen. Myönsin ja juteltiin. Mies vakuutteli tämän olevan vain työkaveri, siinä missä muutkin ovat. 2 viikkoa meni asiaa sulatellessa ja pääsin asian kanssa sinuiksi jollain tasoa.

Sitten tuli firman virkistyspäivät jotka olivat alkoholipainotteiset. Heitä on ollut hän ja yksi miespuolinen (joka ei juo) sekä sitten tämä nainen töistä sekä toisen paikkakunnan nainen yhdessä. Ovat olleet kylpylässä porukalla ja sen jälkeen ilta on ollut jokseenkin sekavaa, että en tiedä mitä ovat tehneet. Ovat ilmeisesti olleet vähän pitkin hotellia välillä isossa porukassa ja välillä naisten huoneessa. Miehellä oli yhteinen huone tämän toisen miehen kanssa joka ei juo. Selvinpäin ollut mies on mennyt aiemmin nukkumaan ja mieheni on mennyt aamu neljältä. Miehen sanojen mukaan tämä on mennyt näin, mutta itseäni ahdistaa ajatus ja yliajatteleminen, jos on ollut illan aikana lähekkäin tämän naisen kanssa tai jopa jäänytkin nukkumaan sen kanssa. Kotiin tullessa katsoin miehen työpuhelinta ja he olivat puhuneet puhelimessa ennen miehen kotiintuloa. Kerroin näin tehneeni ja mies sanoi, että pyysi naista tuomaan varastolle hänen musiikkisoittimen, joka oli jäänyt heidän huoneeseen. En keskustellessa osannut kyseenalaistaa tätä, vaan kertoa kaikkien vanhojen asioiden nousseen pintaan sekä pyytää omaa käytöstä anteeksi. Helpottunut olo tuli kun juttelimme, mutta heti kun mies lähtee kauppaan, esikoisen kanssa ulos tms niin ajatukset valtaavat mielen, tunnen taas sen polttavan intuitio vihlaisun sisälläni sekä löydän itseni miettimästä skenaarioita mitä jos siellä on nukuttu yhdessä, ovat varmasti nukkuneet yhdessä , mutta mies ei uskalla sitä kertoa tai paljastaa. Jne.

Pelkään, että mies ihastuu häneen ja ei välttämättä osaa käsitellä tunnetta ja vetääntyä, vaan lähtee tunteen vietäväksi. Itse olen kerran ihastunut ja tiesin, että tunne poistuu kun ei anna mitään signaalia sille sekä vetääntyy ”pois”.

Tiedän että mies on aivan kaikille todella mukava ja se saattaa viestiä vääriä oletuksia.

Järjellä taas ajattelen, miksi nainen lähtisi mukaan /olisi kiinnostunut juuri kihloissa olevasta miehestä, jolla on avovaimo ja kaksi lasta, joista toinen on juuri hiljattain syntynyt.

Pää on aivan sekasin, menisin heti terapiaan jos se olisi yhtään halvempaa tai lähettet ja hakemukset olisi helpompi tehdä.:sob: Kunnalla hirveät jonot, yksityiset maksavat maltaita. Taustalla lapsuudesta alkoholisti isä, joten senkin ajan asioita olisi hyvä käsitellä.

Hauskinta tässä on se, että löydän itseni tämmöisestä tunne mylläkästä, vaikka itse olen aina se jolta kysytään ties mitä tunne elämän vinkkejä, kasvatus neuvoja, käytännön neuvoja ties mihin arkisiin asioihin. Oma pääni on kuin psykologin ohje kirja muille, mutta itselleni tai omalla kohdalla yksikään neuvo ei tunnu olevan noudatettavissa tai en kykene sitä ohjekirjaa omalla kohdalla avaamaan. Sitten olenkin itseni ja omien ongelmieni kanssa näin hemmetin hukassa pohtimassa eroanko miehestä vain tämän ylitsepääsemättömän mustasukkaisuuden tunteen sekä polttavan intuitio tunteeni kanssa vai koitanko jollain ihmeellä saada itseni kasaan, että kykenen elämään ilman tämänlaisia tunteita.

Ymmärrän nämä sinun pelot siitä, “mitä jos”, monet ihmiset käyvät näitä ja pelkäävät asioita ja luovat ajatuksia joita ei “normaaleissa” tilanteissa ehkä loisi. (työpaikka(?) ) Itse terapiassa keskustellut myös kyseisestä asiasta, “miksi toimin näin, miksi ajattelen liikaa”, pohdin sitä vieläkin. Joskus ihmismieli pyörittelee päässä scenaarioita, kuin valmistautuakseen “tulevaan”, jota ei sitten mahdollisesti tule.

Mutta tässä tulee myös vastaan se, että mitä enemmän pyörittelee tiettyä asiaa, sitä enemmän siihen alkaa uskomaan, alkaa tietoisesti ajamaan itseä sinne suuntaan (manifestointi) ja sitten tekee asioita mitä ei haluaisi tehdä.

Tuohon loppuun, olen samanlainen “joo vie sille kukkia ja kerro sun tunteista nii pääsette suhteessa eteempäi” sit oma mieli on heti solmussa kun tulee tinderissä match ja ei tiedä miten toimia.
Nämä olivat minun ajatuksia, en ole terapeutti, mutta toivon että jos saat edes jostai kiinni ja herää ajatuksia. Toivottavasti löydät myös ystävän jonka kanssa pystyt tästä ja muista asioista juttelemaan avoimesti. <3