Miten menee?

Miten teillä menee? Tähän ketjuun voi kirjoittaa itsestään ja kuulumisistaan <3

5 tykkäystä

Mulla meni hetki sitten jo parempaan päin mutta nyt taas tuntuu et valuisin vähä takasin sinne huonoon suuntaan. Onneksi tälläkertaa osaan pyytää apua! Älkää pelätkö pyytää apua ihmiset!!!

5 tykkäystä

tekis mieli heittää perus pinnallinen vastaus: iha jees! pinnan alla kuohuu kaikenlaista, mutta just tän hetkinen vointi on hyvä! pieni krapula, vähän murheita, mutta heräsin ystävän luolta ja sain aamupalaks hyvää mysliä joten mieli kyllä virkeni :slight_smile:
kaikenlaista elämässä on meneillään, mutta sentään omat mt asiat vihdoin todenteolla työn alla ja uskallan vihdoin puhua huonojen kokemusten jälkeen! :heart: kiva kysymys, kiitos sulle tästä!

6 tykkäystä

Tuo on niin totta, että aina pitää uskaltaa pyytää apua muilta. Jos tuntuu että itsellä voimat ei riitä siihen.

7 tykkäystä

Ihan hyvin menee tällä hetkellä, lukuunottamatta koronaa, joka mulla on tällä hetkellä :face_with_head_bandage:. Karanteeni päättyy onneks 23.päivä, joten joulun viettoon pääsen perheen kanssa! :heavy_heart_exclamation: Nautin ihan täysin rinnoin tästä talvesta, kumpa ne kovat pakkaset tulis takasi :pray:t3:. Pääsin valmennukseen, jotta mun arjessa olis jotain rytmiä edes, kun 1,5vuotta oon kotona ollut. Sain myös hyvät hoitokontaktit ja koen kerrankin tulleeni kuulluksi!:rose: Kiitos tästä kysymyksestä! :heart: Toivottavasti voit itsekin hyvin!

7 tykkäystä

Vähän oon allapäin ollut viimeaikoina.
Meillä on töissä tosi paljon kiusaamista johon itse reagoin kärsimällä. Autan niin paljon kuin mahdollista kiusattuja, ja se ottaa voimille. Olen välillä myös maalitauluna ja se kuormittaa lisää. Onneksi pääsen tuosta työpaikasta ihan pian pois. Ja muuta en voi asialle, pelastan itseni. Se on siis ylhäältä pomoista organisoitua joten siihen ei voi kukaan vaikuttaa.
Mutta haittaa työssä ja arjessa jaksamiseen todella paljon.

8 tykkäystä

Tosi kurja kuulla että työpaikalla on tuollaista! D: Onneksi pääset sieltä pois ja pistät mielenterveytesi etusijalle, koska ei kenenkään pitäisi kokea huonoa oloa työpaikalla, jonne kuitenkin menet monta päivää kuukaudessa.
Jos kiinnostaa huonot työpaikka- kertomukset, niin oon seuraillut kanssa instagramissa tiliä “mieluummintyoton”, jossa jengi kertoo kokemuksiaan ikävistä työpaikoista, tietenkin ilman työpaikkojen ja asianosaisten nimiä. Niitä lukiessa ainakin itselle tuli fiilis, ettei ole yksin asioiden kanssa ja näkee paremmin arvonsa, että todellakin - hyvinvointi työpaikalla ei ole itsestäänselvyys, kenenkään ei tulisi kokea kiusaamista tai muutakaan ikävää töissä.

Koita tsempata vielä hetki, äläkä palaa jos eivät näe epäkohtia työympäristöstään itse :orange_heart:

4 tykkäystä

Siis juu, on taas yksi paikka lisää omalle “en koskaan enää mene”- listalle. Onneksi on paljon paikkoja muitakin.
He eivät näe ongelmaa itse. Mutta on se, aikuiset 20-70 vuotiaat kiusaavat samoin keinoin kuin yläasteella on kautta aikain tehty. Kamalaa.

Kiitos insta vinkistä. Kyllä tässä kokee, että on melko yksin kaiken keskellä :worried:.

4 tykkäystä

Mulla on ainakin menny huonommin. Hoitokontakti lähti yhtäkkiä taas alta ja uutta ei näyttäis tulevan hetkeen. Oon käyny kunnan psykiatrian polilla psyk. sh:lla ja se ei oo ollu kauheen helppoo. Kun on muutenki luottamus ongelmia ni sen tyypin vaihtuminen on muutenki hankalaa mut sit vielä pitäis pärjätä iha ilman ketään ilman mitään varoitusta kaikista kauhimpaan vuodenaikaan ni vituttaa vaan. Toivottavasti muilla menee paremmin :+1:

4 tykkäystä

Minäkin rakastan talvea ja pakkasia!! Ootan niin paljon että jos parin vuoden päästä pääsis muuttamaan vielä pohjosemmaks nauttimaan talvista<3

7 tykkäystä

Munkin haave ois joskus muuttaa Lappiin ja nauttia siitä luonnosta sekä ihanasta hiljaisuudesta :sob::white_heart: Oot mun sielun sisko! :heart_eyes:

5 tykkäystä

Selvästi! Aina kun pääsee johonkin Lapin syrjäiseen luontoon tuntuu että on jotenkin vapaa kaikesta arjen härdellistä, huolista ja melusta!

3 tykkäystä

Ite haluisin myös muuttaa Lappiin joskus, onneks pääsen matkustaa sinne kuun lopulla! :purple_heart:

3 tykkäystä

Itse asun vähän eteläisemmässä Lapissa mutta monet sukulaiset ja kaverit asuu pohjoisemmassa joten pääsen monesti reissaamaan sielläkin suunnalla! Mun iskän suvulla on myös kaksi mökkiä joista toinen Ylitornion syrjäseudulla ja toinen aivan pohjoisessa Näätämön lähellä! Mökkeillessä sielu lepää

4 tykkäystä

Lapissa meikäläinen majailee! Pimeys ottaa koville, mutta muuten tää on ihana paikka asua.

Miten menee… Jaa. Vaikea kysymys. Pian synttärit. Ahdistaa joka vuosi. Ei oo kavereita kenen kanssa juhlia eikä ees läheisimpiä kiinnosta järjestää juhlia. Tulee 30 täyteen niin ekaa kertaa todella harmittaa.

Talvi potkii persauksille. Tää pimeys saa masennuksen niin pahaksi ettei mitään rajaa.

6 tykkäystä

Hyvin menee, täällä suomen chicagossa (Lahdessa) majailen ja asustelen, ja samalla oon henkisesti eläkeläinen kun haukun kun täällä puretaan kaikki vanha, :smiley:

4 tykkäystä

Kiitos kysymästä :smile:
Noin vuosi sitten meni todella huonosti, kun olin pahasti syvällä masennuksen suossa, että en uskonut pääseväni rämpimään itseäni enää sieltä ylös. Niin kuin en silloin useina päivinä sängystä ollenkaan vaan vietin sen peittoon koteloituneena ja halusin vain nukkumalla pikakelata elämän yli.

Mottoni on kuitekin nykyään: niin kauan kuin henki pihisee on mahdollisuus olla taas joskus onnellinen.

Oli se sitten huomenna, ensi viikolla, ensi kuussa tai ensi vuonna, mutta mahdollisuus aina on.

Eli tänä päivänä voi sanoa jo, että elämä voittaa ja houkutus elää sitä elämää myös on kovin suuri. Ei kai tässä muutakaan tekemistä ole :smiley:

8 tykkäystä

Viiniä ja musiikkia :dancer: ensinmainittua toki maltillisesti koska huomenna on työpäivä

5 tykkäystä

Kiitos kysymyksestä !

Itselläni menee vaihtelevasti. Ahdistaa ja stressaa tulevaisuus paljon. En oikein tiedä mitä tekisin tulevaisuudessa työkseni. En tiedä todella mitä nyt opiskelisin, olen ihan umpikujassa. Olen siirtynyt jo toiselle asteelle ja opiskelin syksyn sotella, mutta keskeytin ne opinnot oman jaksamisen vuoksi ja siirryin VALMAlle. Nyt pitäisi yrittää keksiä jotain.

Onneksi alkaa joululoma ja saa ihan vain OLLA! Tapaan joululomalla mummon ja papan, jota en nyt näinä aikoina ole paljoa nähnyt :slight_smile:

Joulusuunnitelmat peruuntuivat ja muuttuvat nyt täysin. Saatiin tieto tänään
että mummo on kuollut toissayönä. Yllättäen. Vetää mielen nyt todella synkäksi… nyt on vähän sekavat fiilikset enkä tiedä mitä tuntea nyt…

mukavaa lomaa sinulle ja kaikille, rauhallista joulua!

6 tykkäystä

Itseasiassa pitkästä aikaa hyvin :slight_smile: Ennen mieltä painaneista asioista pääty yli ja saanu ihmisiä joista voi olla onnellinen lisää elämään.

5 tykkäystä