Minäkin esittäydyn :)

Kuulin tästä tiktokissa, joten päätin luoda tänne käyttäjän

Olen siis 20v tyttö, jolla viimevuonna diagnosoitiin (vihdoin) vaikea paniikkihäiriö. Olen siittä luultavimmin kärsinyt jo yli 6 vuotta. Se vaikeutti elämää niin että jouduin käymään osan yläastetta kotikoulussa, kun en voinut mennä kouluun ahdistuksen takia. Olen siis aina ollut todella jännittynyt ja ahdistunut ihminen, mutta välillä se alkaa haittaamaan elämää.

Nyt on sellainen hetki elämässä. Aloitin uuden koulun viime syksynä, mutta aika pian alkoi tulla todella pahoja paniikkikohtauksia, että en pysynyt sinne hetkeen menemään. Nyt vasta alkaa taas näyttää vähän lupaavammalta, käyn psykologilla joka on auttanut. Ihan vielä ei kaikki ole kasassa, vaan on vielä vähän järjestelemistä että pääsisin takaisin normaaliin arkeen, mutta ehkä kaikki järjestyisi pian. Tässä kerkesikin olla pari hyvää vuotta, jolloin ahdistus ei ollut niin paha että se kauheasti elämää vaikuttaisi, mutta kai kuuluu asiaan että välillä kaikki ei ole ok.

5 tykkäystä

Kiitos Karviainen kun tulit seuraamme. Täällä sinun on turvallista olla ja kertoa tunnelmisiasi. On jo iso askel kirjoittaa julkisesti ongelmistaan. Itsellä on pitkäaikainen (25v) ystävyyssuhde ihmisen kanssa joka kärsii paniikkihäiriöstä. Olen hänen kanssaan nähnyt mitä se on kun paniikki iskee ja oppinut maadoitus tekniikoita, puhumalla rauhallisella äänensävyllä, kertoen että mitään pahaa ei tapahdu ja vien sinut kotia lepäämään, jos olemme tuolloin jossakin liikenteessä. Toivottavasti löydät ihmisiä rinnalle jotka ymmärtävät sinussa olevat ominaisuudet ja tukevat sinua. Tällä saat vertaistukea ja ehkä joitakin vinkkejä jaksamiseesi ikävän vaivan kanssa.
Lempeästi ja rohkaisevasti sinua tervehtien TaksiMika

1 tykkäys