Maikko esittäytyy

Moi!
Oon Maikko, kuusikymppinen nainen. Miulle nää mielenterveys asiat on hurjan tärkeitä. TikTokin kautta miekin tänne löysin, kun sain vinkin terapeuttivilleltä.

On niin tuttua juttua miulle tuo lapsuuden merkitys aikuisuudessa. Kävin lapsuuttani kolmenkymppisenä psykologin vastaan otolla penkomassa. Opiskelin silloin ja ahdisti niihin aikoihin kamalan kovasti, kun sain tietoa hoitajakoulussa alkoholisti vanhemman vaikutuksesta perheen ihmissuhteisiin. Täytyy sanoa, että vaikka se terapia silloin vuosia sitten oli samaan aikaan ihan kamalaa kuin ihanaakin, niin kyllä kannatti! Sitä ennen aina ajattelin, että miks mulla oli niin paha olla vaikka päällisin puolin kaikki oli hyvin. Mulla oli kaunis koti, ihana mies ja lapset.

Nykyisin olen leski ja lapset aikuisia. Työelämässä vielä oon mukana muutaman vuoden ennen eläkkeelle pääsyä.
Harrastuksista tärkein on ihana vaalea villakoira ja kaikenlainen ulkoilu Vilin kanssa. Käyn vesijuoksemassa ja uimassa sekä tykkään neuloa ja geokätköilläkin silloin tällöin.

11 tykkäystä

Ihanata Maikko kun liityit seuraamme. Se on jännä tuo pahanolon tunne vaikka ulkoisesti asiat olisi kunnossa, niin se ulkoinen hyvinvointi jo sananmukaisesti ei automaattisesti tarkoita sisäistä hyvinvointia ja yleensä sitä vaan menee sen pahanolonsa kanssa joskus pitkällekin elämässä, kunnes tulee jonkinmoinen stoppi ja on ikäänkuin pakko ottaa selvää että mistä tässä oikein on kysymys. Ihminen pakenee sitä prosessia niin kauan kuin mahdollista ja kykyä.
Voi olla hyvinkin kipeitä ja vaikeasti sanoitettavissa olevia tunteita painettu vuosikausia ikäänkuin piiloon.
Kiva kun olet aikanasi löytänyt terapeutin jonka kanssa olet saanut kohdata ne asiat jotka sinussa tuota pahaa oloa on aiheuttanut. Koskaan ei ole liian myöhäistä tutustua siihen todelliseen minään. Totuus tekee meidät vapaiksi ja se totuus yleensä sisältää ymmärryksen omasta heikkoudesta joka muuttuu hyväksymisen myötä meidän suurimmaksi voimaksi. Se on ikäänkuin valo joka on pukeutunut varjoon elämässämme.

2 tykkäystä