Mää oon väsyny

En jaksa tehä mittää, ei riitä motivaatio mihinkää. Palijon ois mitä pittäis ja haluais tehä mutta ku en jaksa. Ei riitä voimat.
Yhteishakuki ressaa. Mää tein sen tännää koulussa mutta tuun varmaan muokkaa sitä vielä sataan kertaan, koska en vaan tiedä mihin oikeesti haluun. Tarvisin vaa yhen selekeen vaihtoehdon, mut mulla on kaks vaihtoehtoa joista en tiedä mihin menen.
En jaksa

3 tykkäystä

Ootko peruskoulun yhteishaussa? Otat minkä tahansa linjan tai lukion, niin se ei ole kiveen hakattu. Ammattikoulussa voi kesken lukuvuoden vaihtaa alaa jos paikka löytyy. Itse oon käynyt 2 kertaa ammattikoulun aikoinaan. Silloin peruskoulun jälkeen heti ja aikuisena sitten uudestaan toisen alan. Ajatus on vielä päästä korkeakouluun jos rahaa saan kasaan. Ihmiset nykyään opiskelee läpi elämän. Opiskella voi myös sivistyksen takia. Tsemppiä sulle näinä epämääräisinä aikoina.

3 tykkäystä

Hei nuoret!
Haluan rohkaita teitä ja toivottavasti onnistun siinä.
Mulla peruskoulu meni miten meni, kun oli niin paljon muuta mielenkiinnon kohteita.

Vanhemmin sitten kävin sitten korottamassa koulunumeroita, raamattukoulun, merkonomi opinnot, jotka jäi kesken, iltalukion, joka jäi kesken, lähihoitajatutkinnon suoritin kuudessa vuodessa ja sitten aloitin melkein viiskymppisenä työn ohella timpurikoulutuksen, joka on vaiheessa. Aikuisajan opiskelut on sujunut työn ohella joten panostus on ollut n.50%:sta. Elämäni on ollut opiskelujen suhteen yhtä rimpuilua ja ristiriipuntaa.
Mutta olen pärjännyt elämässä ihan ok, vaikka en akateeminen ihminen olekkaan, eikä se sopisi minun osittsin reggae asenteeseeni. Välillä tuntuu, että olenko alisuorittanut, mut ne ajatukset on jättäneet minut rauhaan. Elämä on ihanaa ilman tohtorin hattuakin.
Toivottsvasti onnistuin rohkaisemaan sinua elämään elämää joka on sinulle mieleistä, vaikka status ei olisikaan arvostettu.
Ihmisillä on aina mielipiteitä ja arvostusasteikoita, mut hei älä välitä niistä!

2 tykkäystä

Ikävä kuulla, että stressaa ja ei jaksaisi. Aina ei kuitenkaan tarvitse jaksaa. Jos tuntuu, että pitäisi levätä, niin lepää. Usein stressaantuneina ei muisteta levätä tarpeeksi ja tehdä kivoja asioita, vaan yritetään vaan niitä “pitäisi”-juttuja. Jos levättyäsi et silti jaksa, niin sitten voisi olla hyvä miettiä niitä asioita mitä haluaisi tehdä, mikä voisi olla mukavaa tekemistä ja yrittää niitä.

Yhteishausta täällä vastattiin jo viisaasti, että vaikeahan se on tietää, että millaista jollain alalla, linjalla tai oppilaitoksessa on, ennen kuin sinne pääsee ja vaihtaminen on usein helppoa. Eli vaikka huomaisit, että et olekaan oikeassa paikassa, niin se voi olla hyvin arvokasta tietoa ja sen paikan voit vetää vaihtoehdoista yli ja keskittyä muihin asioihin.

4 tykkäystä

Joo peruskouluun menossa. Mää tiiän et ei se pittäis olla mikkää big deal mennä johonki. Muutki sitä mulle sanoo mut ku mun omat aivot ei vaan oo samaa mieltä :frowning:
Ehkä tää tästä, kiitos tsempeistä

3 tykkäystä

Kiitos paljon viestistäsi <3