Olen ollut 5,5v parisuhteessa. Suhde on itselleni ensimmäinen ns. “oikea” parisuhde. Meidän yhteinen tie on ollut alusta asti ajoittain haastava. Kaksi vahvaa persoonaa ottaa välillä yhteen. Tietysti minulle kaikki on ollut uutta ja on paljon oppimista.
Kolmannen vuoden kohdalla tuli vastaan tilanne, että poikaystävä jäi aivan sattumalta kiinni muille naisille viestittelystä. Kyseessä oli vieläpä hänen ex kumppani, nainen joka oli hänelle hänen mielestään se ainoa oikea, mutta suhde päättyi jo yli 10v ennenkuin me tapasimme. Viesteissä oli mm. tunnustettu ikuista rakkautta ja kerrottu kuinka mies odottaa vain häntä ja hän on ollut se jonka kanssa mies on halunnut elää elämänsä loppuun saakka onnellisena ja mennä naimisiin. Se oli minulle kriisin paikka ja olin aivan varma, että tämä suhde loppuu siihen paikkaan.
Toinen viestiketju kertoi minulle, että poikaystäväni haukkui minua omalle parhaalle kaverilleen, joka oli myös nainen ja jota en koskaan ollut tavannut vaikka olisin myös halunnut tutustua poikaystäväni kavereihin.
Näistä syistä suhteeseemme tuli järkyttävän suuri kuilu ja luottamuspula.
Minä kävin asian tiimoilta sairaanhoitajalle juttelemassa useita kertoja ja työstimme asiaa pikkuhiljaa poikaystäväni kanssa eroamatta. Asumme toinen toisella puolella Suomea, joten etäisyyttäkin on otettu ajoittain.
Aikaa kului ja suhteemme alkoi hiljalleen palautua osittain siihen, mitä se oli ennen kriisiä.
Nyt pari vuotta myöhemmin, mies edelleen salailee puhelintaan, en saa edes vilkaista siihen suuntaan saatika koskea siihen.
Mitä minun pitäisi tehdä? Aina, kun kysyn miksi hän puhelintaan salailee, en saa mitään muuta vastaukseksi kuin tuhahduksen tai jotain mutinaa ja tekosyitä, että hän ei voi työn takia antaa kenenkään muun käsitellä puhelintaan, mutta se on täyttä p*#kaa. Hän tietää, etten koskaan mene paljastamaan hänen suurimpia salaisuuksiaan kenellekään, taikka sitä mitä hänen puhelimensa sisältää.
Tätä salailua on jatkunut kriisistä asti. En jaksa olla koko ajan varuillani, että vieläkö mies pettää minua puhelimessaan muiden kanssa ja koska siitä tulee fyysistä pettämistä.
Pitäisikö minun vain olla itsekäs ja lähteä tästä suhteesta?
En oikein tiedä mitä tällä haen, mutta halusin asiasta kertoa johonkin.