Lääkkeen vaihto

Minulla on tulossa lääkkeen vaihto. Nyt olen puoli vuotta syönyt escitalopramia, pikku hiljaa nostettu maksimiin 20mg. Nyt lääkäri soitti ja sovittiin, että vaihdetaan lääke Venlafaxiiniin, ensin 37,5mg ja sitten 75mg. Minulla oli kamalia pelkoja ja paniikkioireita, kun aloitettiin tuo Essi. Pelkäsin sivuoireita ja mahdollista tulevaa vieroitusta kun olin lukenut, että on vaikeaa.
Aloituksen ajan asuinkin vanhemmilla, kun pelkäsin olla yksin.
Nyt jännittää tuo lopetus ja uuden aloitus. Nyt ei ole mahdollisuutta mennä vanhemmille, kun isän kanssa on sukset ristissä…

Onko teillä kokemuksia kyseisistä lääkkeitä ja lääkkeen vaihdoista? Miten on mennyt? Kauhutarinoita ei kiitos, ettei paniikkioireilu lisäänny😅

Mulla oli aluksi kans toi Essi ja siitä vaihettiin venlaan… siitä on jo vuosia aikaa joten en ihan tarkkaan muista oireita mitä mulle tuli. Muistan kuitenkin et itellä lääkkeiden vaihto ollut suht helppoa. Pientä oireilua just lopetuksen aikana, mut sitku uus lääke tuli tilalle niin olo tasaantui pikkuhiljaa.

Nykyään mulla on lääkkeinä duloxetine ja abilify molemmat maximi annoksilla.

Hirmusesti tsemppiä sulle lääkkeen vaihtoon!

2 tykkäystä

Moi! Psykoterapeuttina seurannut paljon lääkkeiden vaihtoja omasta roolista. Mulle tuli halu sanoa sinulle @pokki että elä liikaa lähde ennalta pelkäämään oireita. Eli semmonen sekundaarinen ahdistus siitä “että voi tulla ongelmia” saattaa aiheuttaa niitä ongelmia. Mielummin vaikka vähän kirjailet viikottain ylös fiiliksiä, mutta en jatkuvasti ole tutka päällä omasta olosta! Tsemppiä. Ja toivottasti uusi lääke toimii!

1 tykkäys

Tuohan se onkin mulla ongelmana😅 täytyy kokeilla tuota kirjaamista. Nyt onneksi näin kahden päivän jälkeen annoksen vähentämisestä ei ole tullut vielä mitään. Toivotaan että näin jatkuisi🤞🏻

1 tykkäys

Essitalopraami ajettu alas, huomenna pitäisi aloittaa venlafaxin. Jännittää ja ahdistaa miten kroppa ja mieli reagoi. Ja vielä yksin olen huomenna koko päivän. Hui😩
Ja jännitän jo sitäkin että miten jos tuonkin joutuu lopettamaan, niin miten lopetus menee kun olen lukenut että tuo venla olisi hyvin vaikea lopetusoireiden suhteen.
Onneksi on sentäs hoitajakäynti ensiviikolla, vaikka sekin vain puolet normaali käyntiajasta🙁

1 tykkäys

Nyt eka venla otettu. Ja ahdistus jo etukäteen tuosta lääkkeestä,vaikkei saisi yliajatella. Toivottavasti ei tulisi pahoja sivuoireita😓