Kuka on Eija

Neurotiede nörtti
Joka lukee neuropsykologiaa, neuropsykiatriaa, psykologiaa ja psykiatriaa itsenäisesti ja opiskelee päihde ja mielenterveystyön ammattitutkintoa (näytöt viel tekemättä)

Erityisesti kiinnostaa autismi ADHD ja parisuhteet
Oon aina ollu sellainen parisuhde terapeutti henkinen.

9 tykkäystä

Ui siistiä!

Mikä sulla just neuropsykassa alko kiinnostamaan?

Aivot on kiinnostanut jo teinistä asti. Nyt 5 vuoden ajan oon lukenu paljon kirjallisuutta aivoista ja mielenterveydestä ja muusta. Multa löytyy noi kirjat mitkä Duodecim on tehnyt ja kuulun myös psytyn jäseniin

Suomenpsykedeelitutkimusyhdistys ja heillä on säännöllisesti webinaareja yms ja aivot ja niiden plastisuus ja etenkin psykedeelien mahdollisuus. Toiveena ois joskus olla psykologi/psykedeeliterapeutti.

Vastasiko hyvin sun kysymykseen?

1 tykkäys

2 tykkäystä

Ehdottomasti vastas! Ite vasta hakemassa psykalle, neuropsykalle en oo antanu vielä kunnon ajatusta. Pitääpä alkaa tutkimaan :cowboy_hat_face:

Siistiä!!

Mä opiskelen itsenäisesti en missään koulussa.
Koska kouluihin on vaikea päästä ja enne ku saan omat ADHD tutkimukset läpi ja lääkityksen ni ehkä sit voisin pystyy keskittyy hakee psykalle. Nykyään ku voi opiskella kaiken saman lukemalla kirjoja ja katsomalla elokuvia sarjoja yms ja ihmisten käyttäytymistä arjessa.

Ja tietty viel tutkii ihmisten välisiä astrologia karttoja ne paljastaa paljo kans ihmisten käytöksestä yms.

Avoimen yliopiston kautta itse siis ajattelin mennä sisään jos jaksan. :slight_smile:

2 tykkäystä

Oijoj! No siis kuulostat kyllä jo siltä että homma hanskassa.

Itellä ehkä kiinnostus painottuu enemmän urheiluun ja uniin.
Unien tulkinta ja syyt miksi ihmiset näkee unia on ollu tosi iso mielenkiinnon kohde kauan :cowboy_hat_face:

Joo nii mullakin on noi molemmat…

Unethan on rinnakkaistodellisuus. Ainaki mä näen sen niin koska täällä on muutakin kuin se mitä silmä näkee. Uskon siis astraalimatkailuun eli et unen aikana astraalikeho poistuu meistä ja matkustaa valon nopeudella kaikkialle. Ja voi tuntea ihan oikeita tunteita.