Kuka on aallotar?

No aallotar on vajaa 25-vuotias vaahtopäillä ratsastava taivaanrannanmaalari, lauseen tulkinta jääköön lukijan vastuulle. Oon aallotar siksi, että tunnen paljon, herkästi ja voimakkaasti ja etenkin isot tuntemukset tulee ja menee kuin hyökyaallot, niin hyvässä kun pahassa. Oon yliopisto-opiskelija ja saatan saada kandini pakettiin viidessä vuodessa, mutta luultavasti en saa. Vapaa-aikanani surffaan somessa, pelaan, innostun kausittain erilaisista asioista (mm. neulomisesta), unohdan nuo innostukset ja koetan pitää arjestani ja painonhallinnastani huolta vaihtelevin tuloksin. Niin ja joo, TikTokista bongasin tän hienon sivustonkin!

Käyn usein itseni kanssa keskustelua seksuaalisuudestani (lähinnä siitä, mikä on normaalia ja mikä ei, miten selvitä erilaisista tarpeista parisuhteessa jne.) ja pohdin, miten lukion alussa tapahtunut seksuaalinen hyväksikäyttö/kaltoinkohtelu on vaikuttanut muhun. Oon myös melko hiljattain saanut helpotuksekseni tietää eläväni ADHD:n kanssa, mikä auttaa mua ymmärtämään itseäni. Koska tuo ADHD on mulle melko uus juttu, niin luen ja osallistunkin mielelläni sitä koskeviin keskusteluihin ja imen tietoa ja arkea helpottavia vinkkejä itseeni, vaikka paljon olen kerennyt jo selvittääkin.

Mulla on pitkä historia ahdistuneisuuden kanssa. Ala-asteella keikuin jo itsetuhoisuudenkin rajoilla, kun epätoivo ulkopuolisuuden, erilaisuuden ja joukkoon kuulumattomuuden tunteista kärjistyi herkillä olevan esiteinin mielessä. Kaverisuhteet on aina ollu mulle vähän vaikeita, eikä mulla oo oikein ikinä ollu semmosta hyvää ystävää. Sattuuhan se. Jo sillon ala-asteella itkin paitsi ilmastonmuutoksen takia hukkuvia jääkarhuraukkoja, niin harva se viikko myös äidille sitä, että miksen mä kelpaa kenenkään ystäväksi, mikä mussa on vikana kun en kelpaa, vaikka yritän olla niinku muutkin? Voin vaan kuvitella, miltä se on äidistä tuntunu.

Tällä hetkellä yritän opetella hyväksymään itseni. Ja sen, että on ihan ok jos opinnot venyy. Tai jos ei valmistu ollenkaan. Ja sen, ettei mun arki ehkä oo yhtä sujuvaa ja tuotteliasta ku monen muun. Tässä olikin nyt aika yksityiskohtanenkin paketti, mutta tässä oli parikin juttua joita en oo koskaan aiemmin kertonut kavereille tai perheelle tai somessa, joten mua tuskin tästä tunnistetaan. Ja jos tunnistetaan niin eipä kai siinä vahinkoa tapahdu.

Ps. Oot just hyvä, riittävä ja arvokas JUST noin kun oot nytkin, muista se :heart: me liian usein unohdetaan se itse.

:heart:: aallotar

4 tykkäystä

Kuulostat kyllä ihan huikeelta tyypiltä!

1 tykkäys