Kuinka monella kielellä?

Monikielisyys olisi varmasti tarpeellista tämän ajan Suomessa mielenterveyssisällönkin suhteen. Olisiko Ville sinun omissa verkostoissa kontakteja joiden avulla olisi mahdollista huomioida äidinkielenään muuta kuin suomea puhuvia?

1 tykkäys

Tätä olen miettinyt useasti, mutta ei ole vielä ollut mahdollisuutta tehdä muilla kuin suomenkielellä.

Ihanaa lukea että tämä on ajatuksissasi :heart: Selkeästi sulla on tulevia suunnitelmia tän foorumin suhteen. On ollut upeaa huomata kuinka itse oot niin innoissaan tän olemassaolosta!

2 tykkäystä

En ole ihan varma minkälaisesta monikielisyydestä tässä puhutaan, mutta itse puhun toisena kielenä ruotsia ja englantia niin, jos on ajatuksia miten näitä voisi hyödyntää niin mulle voi laittaa kyllä viestiä! (lähinnä ehkä tolla ruotsilla, kun englanti varmaan sujuu monelta muultakin täällä olevalta) Esim. ruotsinkielisen keskusteluketjun aloittaminen tai "mainos"julkaisu oman alueen jodeliin/fb ryhmiin ruotsinkielellä tai, jos tulee jotain muuta mieleen :blush: puhun niin sanottua lentävää eli puhekielistä ruotsia niin olisi ainakin helposti lähestyttävissä ja asun siis ruotsinkielisellä alueella eli myös “kohderyhmä” löytyy

Haluaisin uskoa että ruotsin ja englannin kielistä palvelutarjontaa löytyy jo. Tosin ei välttämättä kun ei palveluita ole saameksikaan Suomessa…

Omana ajatuksenani on kielet joita tarkoitin: arabia sekä muut mahdolliset sukulaiskielet, espanja, venäjä, italia, saksa… Esimerkkeinä mainitakseni.

Monikielisen taustan omaavana käytän ruotsia ja englantia myös. Nykyisin sujuvammin englantia sillä sisämaassa olen asunut viimeisen 11 vuotta. Kaksikieliseltä paikkakunnalta alunperin lähtöisin kyllä :slight_smile: Ruotsin kieltä olisi ihanaa alkaa aktivoimaan taas! Muakin saa “mainostaa” tai nykiä hihasta, jos kohderymää löytyy enkun- tai ruotsinkielisistä.

Käsittääkseni tällaista alustaa tai ylipäätään verkossa toimivaa mielenterveysalustaa ei löydy ruotsiksi eikä englanniksi, ainakaan itse en ole löytänyt, vaikka joskus yrittänyt etsiä. Toki mielenterveyspalveluita onneksi on Suomessa saatavilla näillä kielillä!

Muilla kielillä en valitettavasti osaa auttaa, mutta ehkäpä tänne löytyisi muita ketkä voisi ottaa koppia näiden suhteen!

1 tykkäys