Korona ahdistaa

Moikka!
Onko täällä muilla ns. korona-ahdistusta?
Itseä ahdistaa lähinnä se, jos itse sairastuisi. Nyt kun tuntuu ympärillä moni sairastuvan😢. Itsellä paniikkiin liittyvä sairastumisen tai kuolemanpelko. Pelottaa, jos sairastuu ja tuo paniikki tulee päälle. Kun yksin asuu, niin ei voisi edes pyytää ketään tueksi😨.
Onko kellään samaa tunnetta? Vertaistukea kaipailen🥰

4 tykkäystä

ahistaa! Vaikka osin myös tulee korvista ulos tuo sana “korona”, niin suhtaudun edelleen vakavasti siihen ja välttelen sitä parhaani mukaan. Itseäni tai perhettäni se ei ole koskettanut onneksi, kerran vain olen ollut virallisessa karanteenissa. Mun mummoni kyllä sai ikävä koronan, joka oli kohtalokas hänelle… hän kuoli koronaan :heart:

Toki hänellä oli ikää se 68, että oisi voinu perus flunssakin olla paha. Tämän jälkeen itteeni on alkanu ahistamaan korona ja entä jos joku toinen läheinen sen saa. Ja entä jos se kuolee?

Kuitenkin erityisesti tämän jälkeen otan vakavasti tämän. Ymmärrän sua hyvin, toivon ettei sulle tule koronaa! :blue_heart:

3 tykkäystä

Kyllä, itsellä myös korona tulee korvista ulos enkä seuraa kovin paljoa uutisointia siitä. Mutta sairastuminen ahdistaa. Voi ei, osanottoni​:cry::heart:
Tuohan se pahin tilanne olisi, että sairastuisi pahasti ja joutuisi yksin eristykseen😣
Toivotaan, että säästytään taudilta vaikka puhuvat nyt että jokainen sen tulee saamaan jossain kohtaa…

1 tykkäys

Alun pahin ahdistus on lientynyt. Ensimmäisien kuukausien aikana kaupassa käynti aiheutti ahdistusta ja lieviä paniikkikohtauksia. Tosin vieläkin välillä kaupassa käynti ahdistaa. Lähipiirissä on riskiryhmään kuuluvia, joten varmasti on vaikuttanut huoleen. Sen verran seurailen tilastoja/uutisia että paljonko on tartuntoja alueella, jolloin jätän suosiolla turhat kirppiskäynnit ym. pois.
Tulee mietittyä entä jos sairastuu itse tai kaikki perheestä. Mihin mä koiran saan , jos tilanne niin paha et ei kykene siitä huolehtiin. Ruuan saantikin on hieman hankalaa tänne syrjäkylälle. Huomasi karanteenissa ollessa miten vaikea on miettiä ruokia ja niiden riittämistä moneksi päiväksi kun tottunut et helposti käy kaupasta hakemassa.

2 tykkäystä

No sanoppa se. Itseä ei alkuun niinkään ahdistanut, toki yleinen ahdistus pahentunut viime kesästä niin varmaan se tekee tämän. Mutta täytyy toivoa, että asiat järjestyy vielä koronankin suhteen❤️

1 tykkäys

Moi! Kyllä ahdistaa korona nyt erityisesti, kun varusmies poikani sairastaa kotona koronaa. Ristiriitaiset on tunteet…THL: n suosituksen mukaan miun pitäs olla 5 päivää karanteenissa, mutta työnantaja vaatii töihin ja vasta sitten töistä pois jos oireita ilmenee. Se lähinnä ahdistaa jos tietämättäni levitän taudin töihin. Hoitajana toimin vanhusten hoidossa. Poika on sairastanut nyt viikon ja ilmeisesti hällä tuo omikron muunnos, koska oireet kuin perusflunsassa ilman kuumetta. Mutta eihän sitä tiedä mihin tuo kääntyy. Kymmenennen päivän jälkeen yleensä helpottaa tai menee huonompaan päin. Saa nähdä sitten…Kaksi koronarokotetta intissä saannut viime syksynä, mie oon saanu kolme.

3 tykkäystä

Itse sairastin koronan ennen joulua. Meidän suvussa oli ainakin kymmenellä korona ennen joulua. Minulla ja kahdella lapsellani oireet olivat lieviä, vastasi lähinnä lievän flunssan oireita. Erikoisuutena haju ja- makuaistin menetys, noin kahdeksi viikoksi. Sisareni, veljeni ym. Ja 75v äitini sairasti koronan hieman kovemmin oirein, välttäen kuitenkin sairaalahoidon.
Eli ymmärän ahdistuksesi ja pelkosi oikein hyvin.
Koronan oireet ovat kovin yksilöllisiä.
Mutta tsemppiä ja luottavaista mieltä kaikille!

2 tykkäystä

No ompas ristiriitaista ja pelottavaa tuo ohjeistus :hushed: Toivottavasti poikasi parantuu pian! Ja sinä säästyt taudilta. Itselläkin 2 piikkiä jo ja kolmannen saan pian. Mutta se on kyllä kun ei tiedä miten se sitten iskee jos on tullakseen…

2 tykkäystä

Huojentavaa kuulla myös näitä lieviä tapauksia. Nyt kun on peloteltu uutisissakin tuosta omikronista. Minä olin nyt viikon töissä ja tapasin satoja vieraita ihmisiä päivittäin. Täytyy toivoa, että vältyn koronalta.

2 tykkäystä