Kerro sun 2021 oivallus ja 2022 tavoite! ūüėć

ihanaa vuoden vimosta päivää kaikille! :partying_face::heartpulse:

otsikko kertookin yksinkertasesti asian ytimen! haluisin kuulla mitä oot oivaltanut vuonna 2021, ja millasia tavoitteita ja haaveita ois tuolle tulevalle vuodelle?
nää molemmat, oivallukset sekä haaveet voi olla pieniä, suuria, arkisia tai mahtipontisia, ihan sama mikä juttu on mielessä, mut minust ois kiva kuulla ja kerää tähän ketjuun sellasta hyvää pöhinää ja toivoa tulevaisuuteen!

mun 2021 oivallus:
tajusin, että oon oikeesti todella ainutlaatunen ja erityinen tapaus, hyvällä tavalla! opin sisäistää sen että oon oikeesti tosi viisas, ja kaikinpuolin super tyyppi. tuntuu siltä että oon vihdoin uskottava, en epäröi esitellä itteeni, koska ihmiset pitää musta, eikä oo toista samanlaista kun minä! :heart: toki en tooodellakaan joka päivä pysty näin myönteisesti ajatteleen, mutta pikkuhiljaa!

2022 tavote:
haluun perinpohjin sis√§ist√§√§ sen ett√§ mit√§ mun p√§√§ss√§ liikkkuu, ja miksi liikkuu. saada sit√§ kasaan tai ees aluille, saada mustaa valkoselle ett√§ mik√§ mua ‚Äúvaivaa‚ÄĚ. super upeeta ois p√§√§st√§ pitk√§√§n terapiaan!

kaikkea hyvää vuoteen 2022, ja pitäkää tänään hauskaa jois suinkin siihen kykenette! :heartbeat:

9 tykkäystä

Hyvä topikki!

Mun 2021 oivallus: jotta voin auttaa kaikkia mielenterveydessä, pitää olla hyväksyvämpi ja jättää tuomitseminen pois. Tähän heräsin kesän aikana. En tiedä onnistuuko vieläkään 100%.

2022 tavoite: Nauttia elämästä ja nähdä lasten kasvavan. Löytää omat rajat tekemiselle! Keksiä uusia keinoja tavoittaa ihmisiä mielenterveyden juttuihin liittyen. Positiivisuus.

ihanaa uuttavuotta kaikille

6 tykkäystä

Uuu aivan loistava ketju :heart: Dääm on niin paljon asioita, pyrkisinkö kerrankin pitämään viestin lyhyenä :smiley:

Oivallukset ja opit teemalla antautuminen 2021
Opin todella paljon. Iso juttu mulle oli yksityiskohdat: jokainen lumihiutale on OIKEASTI erilainen kuten myös jokainen auringonnousu ja -lasku. Näin oikeastaan arjestassani tulee vastaa läsnäolevasti koettuja elämyksiä. Luovuin kontrollista ja se veikin hurjalle vuoristoradalle tunteiden ja traumojen maailmaan ihan jokaisena kuukautena. Kontrolloimatta asiat tapahtuvat omalla painollaan luonnollisesti. Huomasin kuinka mulla on todella paljon mielipiteitä ja sanottavaa. Oon ollut liian kauan hiljaa.

Tavoite vuodelle 2022: ymmärtää sukupuolisuuttani
Olla aito, rehellinen ja haavoittuvainen yhä syvemmin. Pala palalta kasata omaa elämää.

2 tykkäystä

Sinulle @ronjapai
Toivon puolestasi, että pääset terapiaan. Jos siihen on aidosti valmis, se ei todellakaan ole helppoa tai miellyttävää. Silti kaiken vaivan arvoista!

Päänsisäisen maailman hahmottamiseen toivon kärsivällisyyttä ja armollisuutta itseäsi kohtaan. Ja ennenkaikkea uteliaisuutta olla itsesi kanssa keskustelemassa ja tutkailemassa: mitä ja miksi asioita tapahtuu :slight_smile:

Sinulle @terapeuttiville
Mulle ainakin olet näyttäytynyt todella lämpimänä ja välittävänä. Viimeksi ainakin livessä, kun nähtiin. Tekemisestäsi välittyy vilpitön tunnelma ja aitous. Voiko oikeasti 100% onnistua jossain? Olemme ihmisiä ja siten keskeneräisiä sekä virheellisiä. Tiedät tämän varmaan itsekin :stuck_out_tongue: Hyvä armosta on silti muistuttaa! Käsittääkseni sellaista ilmapiiriä täällä foorumillakin haluat luoda: olisimme kaikessa inhimillyydessämme ihmisiä toisille ihmisille ilman naamioita tai titteleitä? Tai sitten se on ruusuinen mielikuvani, jota haluan maailman tuoda :smiley:

Itsenne näköistä ja toivottavasti itsellen sopivaa uutta vuotta kummallekin! Olkoon se millainen tahansa :heart:

2 tykkäystä

Suurin oivallus vissiin oli kuluvana vuonna:

" Kukaan muu kuin ihminen itse ei voi nostaa ihmistä. Mikään ulkoinen vapahtaja, oli kyse sitten uskonnollisesta tai maallisesta asiasta, ei tosiasiassa voi ketään kehittää, voimistaa tai lunastaa. Jokaisen positiivisen muutoksen on oltava lähtöisin ihmisestä itsestään, tapahduttava hänessä itsessään, kokonaan läpäistävä hänet itsensä. "

Eli kuka kissan hännän nostaa, ellei kissa itse.

Ensi vuonna toivottavasti häntä pysyy pystyssä ja muistan, että meillä mahdollisesti on vain tämä yksi elämän savotta rämmittävänä, niin miksei sitten elää se nauttien siitä mahdollisuuksiaen mukaan.
Eikä olla möllöttää vaan.

4 tykkäystä

Oivalluksia ei tuu nyt just mieleen, mut tavotteena vois olla, et koittaa ottaa asiat vähän rennommin, ja ettei yliajattelis niin kauheesti. :slightly_smiling_face:

5 tykkäystä

Oivallus tälle vuodelle on , että riitä juuri tämmöisen minun ei tartte olla kaikessa hyvä tai täydellinen.
Tavoite vuodelle 2022 on, että jaksan viedä opintoja eteenpäin vaikka just nyt ei välttämättä tunnu siltä.

3 tykkäystä

Mulla on oikeestaan kaks suurempaa oivallusta, jotka liittyy vahvasti ihmissuhteisiin. Tajusin saavani enemmän irti kavereistani, kun olen kahden kesken heidän kanssaan ja täten myös halusin hakeutua enemmän tälläisiin tilanteisiin. Toisen ison jutun oivalsin aivan tästä loppuvuodesta: välttelen sosiaalisia tilanteita siksi, kun en usko ansaitsevani uusia kavereita ja pienikin kiinnostuksen osoitus aiheuttaa minussa pakoreaktion. Näitä ongelmia haluaisin alkaa työstämään ensi vuonna. Terapiahan siihen olisi paras keino, mutta kunnallisen puolen jonot ovat pirun pitkiä eikä mulla ole keväällä oikeutta YTHS:n palveluihin.

Oman mielenterveyden hoitaminen on siis suurin tavoitteeni ens vuodella. Muita suht tärkeitä juttuja on sit lopullinen irtautuminen uskonnollisesta liikkeestä sekä päätös opiskelupaikan suhteen.

5 tykkäystä

Vuonna 2021 oivalsin moniakin asioita, joista varmaan osa on jo unohtunut, mutta muutamia lempioivalluksiani ovat mm.

‚ÄúJoskus on tarpeeksi vain olla‚ÄĚ, kun tykk√§√§n hirve√§sti ajatella miten olla parempi ja yritt√§√§ n√§hd√§ mit√§ teen v√§√§rin ja se voi nopeasti puuduttaakkin kun jokaiseen tilanteeseen ei tarvitsisi yritt√§√§ niin kovasti. On tilanteita, jossa parhain mahdollinen k√§yt√∂s ja reaktio on niin sanotusti pienin paha, mutta paha kuitenkin siin√§ mieless√§, ettei tilannetta olisi voinutkaan mill√§√§n sorttia pelastaa. Toisen ihmisen kanssa keskustellessa esimerkiksi ei kukaan voi t√§ysin p√§√§tt√§√§ siit√§, miten toinen reagoi ja miten keskustelu h√§neen vaikuttaa. Joskus siis vaikka olisikin nahkeampi olla, niin ennemmin olet. Olemalla tulet todenn√§k√∂isesti n√§kem√§√§n viel√§ hetket, kun hieman helpottaa, pohjalta on vain tie yl√∂s vai miten se sanotaan, eik√§ aina tarvitse olla p√§√§m√§√§r√§n√§ ‚Äúp√§√§st√§‚ÄĚ minnek√§√§n. Voi vaan olla.

Oivalsin myös, miten tärkeää parisuhteessa on tuntea tulevansa kuulluksi. Maailma ja oma itse kokonaisuutena avautuu ihan eri lailla, kun juttelet henkilön kanssa, joka kuuntelee sinua. Ei tarvitse aina ymmärtää tai olla isompana tukenakaan (koska aina ei pysty eikä välttämättä osaa) mutta että kun kokee, että tulee kuulluksi, on ollut jotain taianomaista. Myöskin se, että ne omat pienet asiat mitä arjessakin puuhaa, ovat toiselle parisuhteessa ok. Monissa edellisissä suhteissani olen tietyin väliajoin saanut kuulla, kuinka X, Y ja Z asiat minussa ja minun käytöksessäni eivät ole olleet toiselle mieleen tai ne ovat mietityttäneet, kuitenkin niin, että toinen ei ymmärrä niitä vaikka kuinka yritän selittää ne.
Esimerkkinä se, että eräälle en osannut maustaa ruokaa hänen mielestään oikein, siis, se tyyli miten pitelin pippuritornia ei ollut oikea…
Kun monia vuosia on saanut kuulla useasti kuukausien aikana ett√§ ‚Äújokin on vialla‚ÄĚ, ‚Äújokin ei ole normaalia‚ÄĚ ja ‚Äútoinen ei ole tottunut siihen‚ÄĚ vaikka olisi ollut suhdetta takana 3 vuotta ja yhteiseloa my√∂skin niin olin siihen ideaan kasvanut, ett√§ olisin jotenkin rikki. Ett√§ olisin ja el√§isin jotenkin v√§√§rin. N√§in ei kuitenkaan ollut. Olen huomannut, ett√§ tyylini tehd√§ asioita ja tyylini olla min√§ ei ole toisille taakka, outoa, uutta tai v√§√§rin. Se on ollut vapauttavaa, enk√§ halua en√§√§ vierelleni ihmisi√§, jotka eiv√§t t√§llaisia harmittomia puolia minussa sied√§.

2022 vuonna tavoitteenani on työllistyä työhön, josta pidän :slight_smile:
Joo aika h√∂lm√∂ ja aikuismainen tavoite sin√§ns√§, mutta haluaisin min√§kin l√∂yt√§√§ sen oman ‚Äújutun‚ÄĚ jossa olla hyv√§ ja jossa on kiva ty√∂skennell√§. Jos onnistuisin saamaan m√§√§r√§aikaisen sopparin sijaan vakituisen niin sekin olisi viel√§ kirsikkana kakun p√§√§lle, mutta t√§n√§ vuonna haluaisin ty√∂llisty√§.
Aion myös aloittaa pidemmän kuurin olla syömättä karkkia ja joutessani teen listan piirrustuksista, mitä haluaisin piirtää. Tällä hetkellä siellä on D&D-teemaisia piirrustuksia ja mahdollisesti haluaisin suunnitella omat tarot-kortit! Haluaisin kehittyä lisää piirtäjänä joten tekemällä sitä oppii ja harjaantuu :3

2 tykkäystä

saadaanko nähdä yks d&d piirrustus =)

hei haluisin vastaa sulle pidemminki, mut kiinnitin mielenkiinnon toho tarot kortti juttuu, mä oon kans alottanu projektin että suunnittelen oman pakan ja muutaman kortin oonkin jo piirtäny! :heart_eyes::joy: piirtely muutenki tosi jees, noussu intohimo sitä kohtaan takas

2 tykkäystä

Saankohan tällee linkitettyä tähän, koitetaan :sweat_smile: Tässä on viime vuoden yks tuotos!
Oma hahmoni No√ęl (vaaleahiuksinen) ja kanssapelaajan hahmo joka on rodultaan tiefling, molemmat on Bard-classia eli sellaisia muusikkotaistelijoita :grin:

Oon koittanu kaikenlaisia eri tyylejä piirrellä ja tää oli tämmönen karkkimainen kokeilu ja semi nopeakin tehdä :candy: :candy:
@ronjapai Siistiä! Jos haluat kanssa vilauttaa tai kertoa miten suunnittelet tai etenkin jos tiedät missä aiot painattaa ne jos joltain firmalta tilaat niin otan vastaan kaiken infon :grin: Haluaisin tehdä alusta loppuun sen pakan et lähettää sit ne kuvat johonkin firmaan että sais kunnon oikeen pakan :3

2 tykkäystä

ihan törkeeeeeeen siisti toi sun piirrustus!!! :heart_eyes: wau oot lahjakas, super hyvää värien käyttöä!
mä aattelin pakan varmaan tehdä ihan vaan niin, että tilaan kaikki kortit valokuvina ifolorilta kun se niin halpaa, ja sitten käsin askartelen niihin sen toisen puolen ja päällystän yms! :slight_smile:

tässä alhaalla pitäs näkyy mun piirrustus, kuva alunperin piirrettynä mun ystävälle tatuoinniks, mutta otan varmaan mun pakkaan mukaan tälläsenään kun piirretty myös tarot kortti henkisesti! tosta alakohdasta puuttuupi se kortin nimi vielä

haluun viel joskus tehä jonkun värikkään ja ihan erityylisen pakan, mut nyt tän hetkisestä on tulossa todella yksinkertanen, tavallaa minimalistinen ja mustavalkonen!

3 tykkäystä

Vau! On kyllä kaunis :heart_eyes: :heart_eyes: Niin yksinkertainen mutta silti syvä ja merkityksellinen :orange_heart:

Mietin kanssa miten sais silleen helposti piirrettyä ja liimailtua etupuolen ja takapuolen mut en keksi oikein mitään ilman että siitä tulis hullua sotkua vaan :see_no_evil: Mutta valokuvat on kanssa kyl mahdollisuus!

1 tykkäys

kiitos superipaljon! :heart::heart:
juu mie aattelin että helpoin ja halvin ois, että tilais valokuvia, liimais ne kaikki valitsemalle pohjalle, leikkelis irti sekä muotoon ja pistäis kontaktimuovilla päällystykset. toki muitani vaihtoehtoja varmasti mut tää ois tälläne kunnon diy! :joy:

Upeita piirrustuksia @Kazzumazzu ja @ronjapai :fire::fire:

2 tykkäystä