Kaipaisin vertaistukea Fobiaan

Hei,

Minulla on vaikea-asteinen fobia. Eli kyseessä on oksennuskammo ja kaikki siihen liittyvä. Lapsia on ja aina kun joku tuo jonkun taudin, vaivun niin voimakkaaseen ahdistukseen että en tahdo selvitä siitä. Tuo on paljon lieventynyt, mutta nyt tauti on päällä, ahdistus sanoin kuvaamaton.
Mistä apua? Onneksi on jonkinlaiset lääkkeet tähän, rauhottava ja unilääke.

6 tykkäystä

Heips, mulla on jonkinasteinen oksennuskammo. Jo lapsena muistan kun oli oksennustauti, aloin itkemään kun en halunnut oksentaa. Kaikki siinä on niin vastenmielistä. Kaikista pahin on ehkä ne äänet mitä oksun aikana tulee. Itse olen hiljainen tapaus mut muistan lapsuudesta kun isä vietti krapulapäivää… hyhh ne äänet mitä hän päästi!

Itsellä jos on huono olo niin sitä kammoa ehkä vähän helpottaa ajatus siitä, et se olokin yleensä helpottaa kun saa sen oksun tulemaan. Mut on se silti tosi inhottavaa.

Tsemppiä tosi paljon sulle!! :sparkling_heart:

Oksennuskammo ei ole kovin harvinainen vaiva, mutta varmasti lapsiperheessä koettelee kovin. Suosittelisin että kokeilet hakea apua ihan ammattilaiselta eli esim. työterveydestä tai terveyskeskuksesta ja pyytämällä vaikka psykologin apua.

2 tykkäystä