Joulufiilis

Itsellä on ollut jo monen monta vuotta joulufiilis aivan hukassa verrattuna siihen kun oli nuorempi. Joulukuusi löytyy, jouluruokaa syödään ja lahjoja jaetaan, mutta ei joulu tunnu yhtään samalta kuin ennen. Johtuukohan se siitä, että moni joulu on ollut lumeton? Paha sanoa, kun lunta ei ole ollut moneen vuoteen. Tuntuu ikävältä, kun joulusta muuten tykkään paljon.

Millainen on muiden joulufiilis? Onko pysynyt samana vuodesta toiseen hyvänä vai onko kenties hiipunut?

2 tykkäystä

Jouluhan on itsessään minulle rauhottumisen ja rentoutumisen aikaa. Saadaan kunnolla viettää aikaa perheen kanssa, syödä jouluruokia ja ja jakaa vähän lahjoja. Meillä on aina perinteenä olla kotona syömässä, sit käydä mummon ja papan luona. Siellä sit ollaan iltaan asti ja tullaan kotiin saunomaan. Kuulostaa ehkä tylsältä, mutta tykkään perinteistä paljon. Ja se on mukavan rento päivä itsessään (24.12)

Mutta joulustressi ja ehkä tää hössötys ei oo mun mieleen. Joka puolella ja mediassa aletaan puhumaan joulusta jo parhaimmillaan loka-marraskuussa. Välillä se ärsyttää, mutta tavallaan myös ymmärrän sitä. Ehkä sitä hössötystä vois laskee hieman.

Pääasiassa positiiviset fiilikset kuitenkin. Joulu on minun ja meiän rauhoittumisen aika :blue_heart:

5 tykkäystä

En ole melkein yhtään jouluihminen sen perinteisessä mielessä. Kaikki kaupallinen ja turhanpäiväinen vouhotus ärsyttää vastaavanlaisissa pyhissä. Se, että senkin viettäminen muutetaan suorittamiseksi ja teennäiseksi esittämiseksi on etovaa.

Kyllä sitä kuitenkin taas itsekin mutustaa ne joulusapuskat kerran vuodessa, jotta taas muistaa miksi niitä syödään vain kerran vuodessa.

Rauhoittuminen ja hiljaisuus on paras asia koko joulussa. Se että suurin osa ihmisistä ihan haluaa kollektiivisesti vaan olla vähintään pari päivää rauhallisia on jotenkin niin suloista ja mukavaa.

Niin sitten tieten kaikki uudet persoonalliset versiot joulubiiseistä, kun vanhoja versioita enää jaksa kuunnella esim. We Are The Empty - Carol of the Bells, suosittelen.

4 tykkäystä