Janne esittäytyy❤️

heii kaikille!
Nimi on Janne (vaihdoin nimen 2019 virallisesti Janneksi ja olen tyttö, jos joku hämmentyy asiasta😅).

Oon 19-vuotias ja asustelen Hämeenkyrössä, alunperin Turusta. Syksystä lähtien opiskellut Ikatalla lasipuolella korujen tekoa!

Kokenut paljon todella nuoresta pitäen ja kamppailut mielenterveysongelmien kanssa pitkään. Tällä hetkellä käyn juttelemassa psykiatrisen hoitajan kanssa ja suunnitelmissa aloittaa psykoterapia.

Oon todella empaattinen ihminen, joka on hyvä asia mutta samalla huono. Haluan aina auttaa ihmisiä ja tukea, joten välillä unohdan pitää huolen itsestäni. Vaikka hetken aikaa vasta ollut täällä, huomaan että haluaisin auttaa jokaista ja jos en osaa niin asia jää painamaan mieltä. Olen ollut aina ystäville se jolle kerrotaan kaikki huolet, kun ymmärrän ja olen luotettava jokaiselle. Työ jossa pääsisi auttamaan ihmisiä, on ollut aina iso unelma!

Tykkään piirtää tosi paljon, kuunnella musiikkia, pelata ja viettää aikaa poikaystävän kanssa. Päätynyt pisteeseen etten missään nimessä halua nähä ystäviä, joten joko olen yksin kotona tai olen poikaystävän luona. Välillä on mukavaa vain olla yksin❤️

Miten päädyin tänne?
selailin tiktokia yksi päivä ja terapeuttivillen video tuli vastaan, siitä sit alkoi n. tunnin kestävä villen videoiden katselu ja kommentien lukeminen. Sieltä sitten löysin tänne ja en kadu hetkeäkään, tää on niin huippua! Koen että Willfeel on ihmisten turvapaikka, tänne voi avautua asioista jotka ovat haastavia ja muut voi olla apuna ja saa jokainen saa varmasti vertaistukea. Jokaisella ei sitä mahdollisuutta ole, ei kaikki puhu haastavista asioista esim perheelle, ystäville tai kenellekään. Täällä ei tarvitse hävetä omia tunteita, tulee vain hyvä fiilis ja olo että en ole yksin. Tärkeetä mulle on myös se että mä pääsen tukemaan ihmisiä ja auttamaan sen verran kun kykenen.

Vielä näin loppuun, mulla menee tällä hetkellä ihan hyvin ja näen tulevaisuuden positiivisena. Toivottavasti teillä menee myös hyvin!

11 tykkäystä

Tervetuloa Janne palstalle. Olen vain yksi meistä en siis mikään ammattilainen. 50v perheellinen, nähnyt monenmoista ja ystäviä laidasta laitaan. En hätkähdä mistään.
Vaikutat todella sympasttiselta ja varmasti saat täällä keskustella monenlaisten ihmisten, eri tilanteissa ja ongelmissakin kamppailevan kanssa. Itse olen viihtynyt täällä vaikka olen ehkä vanhimmasta päästä tätä porukkaa. En tiedä mutta oletan.
Itse olen välillä niin liekeissä tästä palstasta että posket hehkuen skrivailen kaikkee ja varmaan nolannutkin itseni kaikenlaisten avautumisen myötä. Tykkään esiintyä omalla nimelläni täällä koska minulla ei ole mitään salattavaa eikä mitään ketään vastaan. Olen ajatellut että jos mun avautumiset auttaisivat edes yhtä jaksamaan ja voimaan paremmin, niin olen onnellinen.
Sinulle ja poikaystävällesi rakkaudetäyteistä yhteiseloa.
Toivoo. Taksimies Mika Vantaalta

3 tykkäystä

Moi, Janne.

Täällä toinen empaattinen jo pitempään tallannut mölliäinen. Kuulin tämän mölliäis sanan toiselta ryhmäläiseltämme ja se sopi tähän hyvin. Lainasin sun tekstiä tähän koska haluaisin antaa sinulle pari neuvoa jotka ovat ainakin auttaneet minua empaattisena ihmisenä, koska minulla on täysin samanlaisia asioita elämässäni kuin tässä kertomastasi tekstissä.

Sanon nämä asiat ainoastaan koska välitän ja toivon että tästä on apua. :relaxed:

Empaattisen ihmisen elämä voi olla taakan kerääminen ympärillä olevista ja tapahtuvista asioista ja ihmisistä tai se voi olla ihmisiä tukeva taustalla oleva hyväntahtoinen ihminen.

Tämä jälkimmäinen on mahdollista niin että opettelet olemaan myötäelämättä muiden tunteita ja vaikeuksia, vaan olet läsnä tilanteessa ja vain kuuntelet tai keskustelet. Alkuun se voi olla vaikeaa mutta kun ymmärrät että jo se että olet läsnä kun joku purkaa oloaan, on se todella tärkeää ihmisille. Ja jos otat osaa keskusteluun lähentää se teitä ihmisinä. :heavy_heart_exclamation:

Yksi tärkeimmistä asioista on kuitenkin sinun omat rajat ja koska empaattinen ihminen myötäelää toisen elämää, muista että se ei ole sinun kokemaa vaan toisen. Empaattinen ihminen voi kokea tunteet tosi vahvoina ja itse koen nykyään että se on minun supervoima eikä se vie enää voimiani kun osaan säädellä tunteitani.

Tästä tulee liian pitkä teksti joten vielä yksi neuvo polullesi. Muista terve puhdas itsekkyys. Se että opettelet ajattelemaan itseäsi ensin. Opettele olemaan itsellesi yhtä ihana kuin muille. Jos teet virheitä ole yhtä armollinen kuin olisit muille ihmisille. Tarkoitan siis sitä että ole itsellesi yhtä ihana, huolehtiva, läsnä jne, kuin olisit ja olet muille ihmisille. Näin opit rakastamaan ja arvostamaan itseäsi sekä pitämään omat rajasi.
En tietenkään yleistä tätä tietoa mutta voin kertoa omasta kokemuksestani että toimi minun kohdallani, koska lähtökohtaisesti haluan kaikille ihmisille vain hyvää. :heavy_heart_exclamation:

Toivotan jaksamista ja mukavaa päivää sinulle ja kaikille jotka jaksoivat lukea tänne asti. :partying_face::face_with_hand_over_mouth::smiling_face_with_three_hearts:

T: JUUSTO

2 tykkäystä

Uskomattoman upeasti kirjoitettu teksti ja täyttä asiaa . Oli niin lämminhenkinen kirjoitus, että vanhan taksimiehen silmät rupesi ihan hikoilemaan.

Upeita ihmisiä täällä.

Kiitos JUUSO!

1 tykkäys

Se olikin JUUSTO eikä JUUSO! Täytyy vissiin Nissenillä käväistä.

1 tykkäys