Itsetuhoiset ajatukset ja im-yritys

SISÄLTÖVAROITUS: puhetta itsemurhayrityksestä ja itsetuhoajatuksista

Tänään tuli tasan 2 viikkoa siitä kun yritin itsemurhaa. Toi on mulle vieläkin tosi vaikea sanoa, sillä en tunne yrittäneeni sitä edes kunnolla! Jos noinkin voi edes sanoa?! Tein kuitenki mitä tein (tekotavan jätän tarkoituksella kertomatta) Kaduin tilannetta heti ja soitin itselleni apua.

Päivystyksessä minulle sanottiin, että tehdään lähete psykiatriselle osastolle. MUTTA… matka tyssäsi siihen, kun minulle todettiin positiivinen korona. Minua jututeltiin osastohoidosta, että sielläkin minut eristettäisiin → kotona olisi mukavampi sairastaa. Olisin itse toivonut osastolle pääsyä, mutta toisin kävi.

Sain kuitenkin soittoaikoja tehostetun avohoidon yksikön kautta ja juteltiin niitä näitä. Soittoajat loppuivat kun mulla oli seuraava terapiakäynti. Terapeutillekin kerroin tästä im-yrityksestä ja hän on tsempannut mua eteenpäin.

Viimeaikoina olen ollut tosi hukassa elämäni kanssa. Koulu ei suju, olen miettinyt saikun hakemista. Mielessä on käynyt jopa koulun lopettaminen vaikka olenkin ns. loppusuoralla. Kaikki vaan tuntuu liian vaikealta just nyt. Itsetuhoisia ajatuksia on edelleen, ei tosin niin vahvoina kuin pari viikkoa sitten.

Läheiset on musta huolissaan, mutta en osaa kertoa heille tunteistani… en halua huolestuttaa heitä lisää.
Terapeutille olen kuitenkin voinut avoimesti puhua mun tilanteesta.

Kiitos kun jaksoit lukea tätä avautumistani :sparkling_heart: Vertaistuki on enemmän kuin tervetullutta.

4 tykkäystä

Jostain luin että täällä ei aiheesta saa kirjoittaa, joten oon jättänyt pois. Itse en ole yrittänyt ja tekotapa kyllä olisi tiedossa. Se olisi sitten varmasti lopullinen. Tsemppiä sulle! Mä en hae apua kun tiedän jo mitä paskaa se on. Suomessa on niin lasten kengissä mielenterveyspalvelut että haen sitten vasta kun ne osataan oikeasti hoitaa. Ite oon aikoinaan yhen koulun lopettanut. Ei siihen maailma kaatunut. Sen jälkeen on uudestaan koulussa käyty. Vielä olisi haaveena uusi koulu, mutta rahaa siihen ei ole tarpeeksi. Minä oon elämäni kansaa ollut vuosia jo hukassa. Eli työttömänä. Mitään onnellista ratkaisua omasta tilanteesta ulospääsyyn ei ole löytynyt. Huonona vaihtoehtona tietysti tuo mitä sinä yritit. Tai voisi olla ihan helpotus.

1 tykkäys

Totta, kävin lukemassa säännöt. Olisi pitänyt muistaa! Taidan poistaa tämän ketjun.

Elä poista

En voinutkaan näköjään. Mutta liputin… ylempi taho päättää pitääkö poistaa.

Tää ei pitäisi olla kiellettyä, kunhan ei muita rohkaise tuohon. Tää on tärkein aihe täällä. Tästä jos ei saa puhua, niin joiltakin lähtee henki pahimmillaan. Tiiän että on 112 ja muut, mutta täälläkin mun puolesta voisi jauhaa tästä. Mun mielestä asioiden oikeilla nimillä. Tekotapojen yritykset myös pois, ettei joku ota mallia. Toivon sulle paljon Voimia.

4 tykkäystä