rohkee alotus!
ja tää on kyllä aihe, joka herättää mussa niin paljon eri tunteita. ja tavallaan pelottaa tässä omalla nimellä ja naamalla kirjottaa aiheesta, mutta toisaalta oon tosi fine jälkieni kanssa, ja eipä se salaisuus olekkaan joten antaa mennä.
oon ekoja kertoja kokeillut viiltää itseäni n. 11 vuotiaana. ei mitään käryä mistä idea siihen lähti, mitä pyöri päässä. muutenkin muisti tosi hatara 10-15v iästä, jollon tää paha tapa alkoi ja oli pahimmillaan.
sanoisin että 14-vuotiaana se oli jo tuttu tapa. ainoa tapa joka oikeesti pysäytti kaiken ikävän aivotoiminnan hetkeks, kun pää oli liian äänekäs (se ei sitten oikeesti auta!! tuntuu vaan siltä hetken).
mulla viiltäminen on ollut siis lääke siihen, kun ahdistaa ja päässä vilisee liikaa. sitten kun teki ittellensä jotain, ja piti alkaa paikkailemaan jälkiä, n. tunniksi ei pystynyt ajattelemaan mitään muuta kun tätä “suoritusta”. ja jopa se oli helpompi kestää, kun ne kamalat ajatukset mitä päässä liikkuu.
huomaan että puhun menneessä muodossa, mutta valitettavasti totuus on se että tää tuttu tapa on alkanut hiipiä takaisin. tollon 14-15 se oli lähes päivittäistä, nykyään onneksi vaan äärimmäisissä tilanteissa. mutta kyllä harmittaa että on tullut taas retkahdettua, koska itellä tohon kyllä muodostui ihan suorastaan addiktio, joka on nyt nostanut taas päänsä. ja harmittaa että nykyään tuo tapa on taas mielessä, kun pitkään se oli poissa vaihtoehdoista.
oon silti tosi fine sen kanssa miltä noi jäljet näyttää. en sitten tiiä onko se ns. aitoa hyväksyntää, vai sairas pää joka välillä on “ylpeä” siitä mitä on saanut aikaan. en kuitenkaan varsinaisesti ole kokenut aiheesta häpeää, mutta vanhemmille en ole koskaan pystyny kertomaan (moi jos jostain syystä näätte tän :D). täähän on johtanut sitten siihen, että nukuin n. 7 vuotta kotona joka yö, kesät talvet, poikkeuksetta huppari tai pitkähihanen päällä. lopetin ulkomaan reissujen tekemisen perheen kanssa, koska tiesin että sielä pitäisi mm. uida tai pitää t-paitaa. en voinut käyttää vaatteita joita oikeasti halusin, koska pakko peittää tekoset. ja se on ollut kaikista raskainta tässä paskassa. kuvittele hikinen kesäyö, +20°c tai enemmän ja huppari päällä 24/7… nyt oon onneks muuttanut omilleni, ja ei oo koskaan ollut niin vapaa olo kun nyt. voin nukkua aivan alasti!! 

rakastan myös kovin tatuointeja, ja kyllä se harmittaa että iso osa kädestä on mennyt aivan perunapelloksi. mietin paljon, että saakohan tohon koskaan tehtyä kunnollista, hienoa kuvaa.
toivon sulle ja muille tän asian kanssa kamppaileville ihan älyttömästi tsemppiä, uskon että me kaikki tullaan pääsemään tästä toimintamallista eroon, se vaatii aikaa mutta hiljaa hyvää tulee
haleja ja rakkautta teille!