Itseni ihmettelyä

Olen ollut parisuhteessa reilu 10vuotta. Olen herännyt viimeaikoina siihen että minusta tuntuu etten tunnekaan itseäni.
Seksi on oikeastaan kokonaan loppunut, minusta johtuen, ja kumppanini on tämän ajanoloon hyväksynyt. En haluaisi että näin olisi.
Meillä on ihania lapsia, ja puolisoni on valtavan välittävä vanhempi. Jo ensimmäisen lapsen saamisen jälkeen seksin määrä väheni reilusti, laitoimme molemmat sen kiireisen vauva-arjen piikkiin. Kumppanini selvästi haluaisi läheisyyttä enemmän, mutta jostakin syystä en vaan pääse siihen moodiin että tekisi mieli. Koen itseni jotenkin luotaantyöntäväksi, vaikka puolisoni kehuu ulkonäköäni, kannustaa ja on kaikinpuolin ymmärtäväinen. Mikä minussa on rikki?
Haluaisin puhua tästä, ja kaikista pään sisäisistä solmuista jonkun ammattilaisen kanssa mutten oikein tiedä miten ja mistä aloittaa.
Teen sosiaalisesti kuormittavaa työtä, ja työmäärä on liian suuri, sen tiedostan. Tämän lisäksi teen vapaaehtois- ja muita töitä. Koen että olen vähän kuin tyhjä pyöränrengas joka vuotaa aina kun siihen saa vähänkin pumpattua ilmaa, eli en osaa myöskään palautua. Olen huomannut myös että olen alkanut näkemään painajaisia, ja ajatukset pyörivät negatiivisissa asioissa varsinkin öisin. Tämä tuntuu todella kuormittavalle, haluaisin olla paljon parempi versio itsestäni.

1 tykkäys

Hei,
Tiedän, että tämä vastaus olisi pitänyt tulla jo aikaa sitten, mutta nyt vasta osui postaus silmiin.

Jos sinulla on työterveyspalvelut käytössä, niin kannattaa kysyä, pääsetkö juttelemaan työterveyspsykologin kanssa. Siellä voi jutella myös elämästä laajemmin, mutta tietysti erityisesti työasioihin voisi saada sieltä apua.

Kuvasit, että teet sosiaalisesti kuormittavaa työtä ja sen lisäksi sinulla on vapaaehtoistöitä ja perhe. Mietin, onko sinulla ollenkaan sellaista aikaa, kun olet yksin? Jotkut meistä kuormittuvat sosiaalisista tilanteista ja tarvitsevat latautuakseen yksin olemista.

Lisäksi tuli mieleen, että seksuaalisuuteen liittyen sinulle voisi olla hyötyä myös seksuaaliterapeutin kanssa juttelusta.