Itkettää jatkuvasti

Koko ajan on sellanen olo et tullee itku kohta. Voi toki vaikuttaa seki et oon vähän sairas, mut ku musta tuntuu muutenki et mielenterveys on taas alkanu mennee huonompaan suuntaan.

Eilen illalla itkin varmaan kaks tuntia. Ensin ihan ilman syytä ja sit itkeminen jatku ku luin uutisen kuningatar Elisabetin kuolemasta ja sit ku rupesin miettii vielä sitä et ku tuntuu et kellää mun ympärillä olevista ihimisistä ei tunnu olevan enää kaikki hyvin.
Inhoan tätä ku välitän muiden asioista liikaa.
Mulla ei oo nykyään myöskään aikaa edes nukkua kunnolla ku pittää arkisin herätä aina puol kuudelta ja illallaki mennee niin myöhään, joskus koulujuttujen kanssa ja joskus tyyliin juttelen jonku kaverin kaa. Puhumattakaan siitä et pittää kaikki iltahommatki tehä.

Mulla tulee kyyneleet silmiin nytki ihan vaan siksi ku mietin tätä nukkumisasiaaki. Vihaan tätä

1 tykkäys

Voi pieni!:pleading_face:
Ei oo tuomitsevaa välittää muiden kuulumisista, se on ihan normia. Must tuntuu, et oot vaan nyt niin väsyny, kuten itsekkin myönsit tossa et tarvitset enemmän lepoa. Ootko koklannu melatoniinia? Se vois auttaa ehkä nopeempaa nukahtamiseen.

Pystytkö vähentää koulutöiden määrää tai joteki lukkarinlailla jakaa et mitä teet milloinkin? Auttasko se tohon hallintaan?

Sitte mietin myös sitä, et jos hetkeksi nyt vaan heität muut ihmiset ja heidän tilanteet syrjään. Keskityt vaan siihen itsees ja siihen, et mitä sulle kuuluu? Mistä tykkäät ja mitä haluaisit tehdä? Esim. Jos haluat nukkua, niin kokeile ottaa päikkärit taikka vaan levätä.
Miltä se susta tuntuis? Sun ei tarvi miettiä mitään. Keskityt nyt vaan siihen et milt tuntuu just ny ja yritä löytää syy mikä harmittaa? Kaikki on hyvin ja asiat kyllä järjestyy. :pray:t3: Kouluhommia ehtii aina tehdä myöhemmin, tärkeintä on sen sijaa et jaksat ja et sul on hyvä olla. Sä ehdit kyllä tekee kaikkea!

2 tykkäystä

Kiitos viestistä @Storberg ! :heart:

Oon itekki miettiny tota melatoniinia mut en oikeen tiiä et mistä mää sitä saisin ja kui paljon ees voisin sitä käyttää. Pittääkö tyyliin jollekin terveydenhoitajalle tai lääkärille sanua siitä?

Mää oon yrittäny tehä aikatauluja itelleni et millon teen mitäki koulujuttuja mut tuntuu et en vaan ossaa noudattaa niitä. Lisäksi ku koeviikko lähestyy nii asiat kasautuu. Puhumattakaan siitä et mulla lähes joka päivä on koulu klo 8:15-16:00, ainoastaan tiistaina ja perjantaina on lyhyempi päivä, 8:15-14:30. Koulumatkaa on sellaset 40km joten ei hirveesti helpota asiaa :')

Yritän jättää muut sikseen ja miettii enemmän itteeni :slightly_smiling_face::heart: Se vaan on mulle tosi hankalaa. Oon vähän sellanen ihminen joka ei hirveesti päällepäin näytä välittävän mistään mut sit kummiski sisimmässäni välitän jopa niistä joiden asiat ei edes kuulu mulle eikä liity mun elämään mitenkään. Haluisin vaan et kaikilla ois hyvä olla.
En vaan osaa olla huolehtimatta joka asiasta, se vaan tuntuu melkeen velvollisuudelta vaikka tiiän ettei se oo.

Kiitos, viestisi sai mut paremmalle tuulelle :two_hearts:

1 tykkäys

No hei…
Sit melatoniinia ei välttämät tarvi hakee lääkäriltä. Käyt vaa apteekista kysymäs et oisko melatoniini Orion 1mg purkkeja myynnissä. Siitäkin voi alottaa ja kattoo, et vaikuttaako mitenkää et tuleeko helpommi uni. En kyl osaa siihen sanoa sit, et mihin asti pystyy ostaa vähä vahvempaa enne ku lääkärist tarvii sen reseptin, mut kokeile vaikka tota. Mut jos 1tbl öisin 1mg ei auta unen saantiin ja vahvempaa ei pysty ilma reseptii hakee ni lääkärille sit. Mä en tiiä millai et voiko koulunterveydenhoitaja kirjottaa sul? Mut varmin on lääkäri.

Ja se aikataulutus… Ymmärrän ton ku itekki teen 8.15-15,30 päiviä tai sit vähä lyhyempiä. Ja mul on kouluun matkaa sillee et 30min saa ajaa keskustas ja loppumatka niiku menis maalla ja enne ajoa 15min menee ku haen autoni parkista (asun siis omillani). Mut ehkä jos annat itelle aikaa ni sä opit oman rytmin.
Älä stressaa sitä, milloin minkäkin teet äläkä tee itelles liian tiukkaa aikataulua tyylii et 16:00 kouluhommat tai 15.30 alkaa niiden teko vaa annat itelles ensi semmose vaikka 30-40min (munakello soimaa sillai ettet kuule raksutusta ja havahdu siihe) teet ihan jotain muuta, vaikka jos o huono päivä ni käsittelet ne tuntemukset mikä tuntuuki sillo just oikeelta tai jos ei oo tunnepuolel mitää ni teet muute vaa jota rentoo, kivaa. Tai sit voit vaiks, jos harrastat jotain niin men eka harkkoihin ja sit tehdä. Kyl se siit muovautuu oikeenlaiseks,ku vaa annat aikaa itelles ja tavallaa teet tilaa paljon sille rentoutumiselle ja semmosel.

Ymmärrän myös tuon, et haluat et kaikil on hyvä olla ja sivuutat itses. Sitä samaa on mulki, mut valitettavasti me ei kumpikaa pystyt pelastaa koko maailmaa.:pleading_face:
Ja varsinki silloin ku ite ei voi hyvin, niin se raskain työ ja unelma on vaikeinta saavuttaa, kun omat siivet on heikot. Ensiks siks pitää ajatella sitä omaa voimavaraa ja kerätä voimia. Aivan varmasti löytyy joku juttu, mihin sä pystyt tulevaisuudes vaikuttaa kuten esim. Ite haluan tulevana yhteisöpedagogina vaikuttaa erityisoppijoiden asemaan pienillä paikkakunnilla.
Mä oon silti opetellu tiedostaa sen, että en varmasti pysty yksin vaikuttamaan täysin siihekää. Meitä on siksi mont tääl. Nii moni ku vaa pystyy laittaa kortensa kekoon oli se asia millane tahansa, niin asioihin pystyy paremmi vaikuttaa. Ns. Pienistä puroista kasvaa suuria.
Mut se pieni puro ei yksin laajene, jos virtaus ei ole tarpeeks kova ja maaperä heikko. Helpommin se puro voi umpeutua.

Jos nää ajatukset auttais sua vähän ja helpottais sun oloa, niin ois kyl iso asia mulle​:pray:t3::blush: Voimia sulle pieni sankari!:man_fairy:t3:

1 tykkäys