Ilkeä anoppi

Mistä johtuu että anoppini on ilkeä?

Olen ollut yhdessä puolisoni kanssa neljä vuotta, ja parisuhteessamme on tähän asti ollut pelkkää hyvää ja rakkautta löytyy, mutta…anopista on kuoriutunut totaalisen ilkeä ihminen.

Puolisoni sisko alkoi haukkumaan minua ja tähän lähti mukaan myös anoppini. Tästä on kulunut jo tovi ja puolisoni ja hänen äitinsä tekivät sovinnon, koska hän haluaa pitää poikaansa välit hyvänä, sillä puolisoni on niin iso apu hänelle. Kuitenkaan minuun ei olla oltu missään yhteydessä, eikä olla pyydetty henkilökohtaisesti anteeksi.

Kaikista “sovinnoista” huolimatta koko sotku jatkuu edelleen pienillä asioilla. Kunpa tämä rajoittuisikin vain minuun, mutta anoppini tekee puolisolleni, hänen esikoispojalleen myös todella törkeästi.

Anopilla on erinäisiä mielenterveyden sairauksia, joten puolisoni on joutunut hoitamaan hänen asioitaan ja olemaan hänelle kuin terapeutti miltei yläkouluikäisestä saakka. Epäilen, että anoppi on tehnyt sovinnon vain ja ainoastaan oman etunsa vuoksi.

Mutta mistä tällainen kaikki johtuu? Olen ensimmäinen nainen puolisolleni, jonka kanssa hän on ollut näin pitkään yhdessä, kihloissa ja asunut yhdessä. Eroahdistustako?

Olisin kiitollinen jos joku ammattilainen jaksaisi vastata, tai saisin edes jotain vertaistukea. En jaksa tätä tilannetta enää, ja olen myös harkinnut eroa.

1 tykkäys

Jos anopilla on jotain mt-haasteita, voi vastaus löytyä sieltä. Tilanteen suhteen kuitenkin puolisosi pitäisi ottaa vastuuta ja asettaa anopille rajat. Te ette voi päättää, miten muut ihmiset toimivat, mutta voitte päättää miten itse toimitte heidän suhteensa.

Kun anoppi vaikuttaa selvästi parisuhteenne hyvinvointiin, kannattaisi asiasta keskustella kumppanin kanssa nimenomaan siitä, mitä.voitte asialle tehdä.

Jos minun äitini olisi ilkeä puolisolleni, sanoisin äidilleni “tuo ei ole ok”.

Toki jos anoppi on riippuvainen kumppanistasi, tilanne on monimutkainen. Onko hän koskaan sanonut anopille, että ei tykkää siitä mitä tämä tekee?

1 tykkäys