Hoitosuhde päättyi yllättäen

Tänään kävin perinteisesti taas juttelemassa depressiohoitajan kanssa. Olen käynyt nyt reilu puoli vuotta, n. 3 vkon välein. Tänään käynnin lopuksi hoitaja pamautti, että voitaisiin nyt lopettaa käynnit, kun on jo maksimi rajan (10 käyntiä) yli menty. En ole kuullutkaan tämmöisestä, että on joku määrä käyntejä mitä voi käydä. Olen nyt ihan hämillään. En kyllä ole vielä “parantunut” ja nämä vähäiset keskustelut ovat olleet apuna selviämään.

Onko muilla tämmöistä kokemusta? Miten jatkaa yksin vaikeiden asioiden kanssa? Voisiko jostain muualta löytää vielä keskusteluapua? En jaksa uskoa, että pelkän mielialalääkityksen kanssa paranee…

2 tykkäystä

Tämäpä kuullostaa surulliselta ja melkoisen kohtuuttomalta ylläriltä.
Yleensä joka paikalla on olemassa tietty maksimi käyntimäärä. Ammattilaisen tehtävänä on avata tämä heti ajoissa ja tasaisin väliajoin niin että siihen ehtii valmistautua. Tässä se on ilmeisesti päässyt unohtumaan.

Mitä luulet, voisitko pyytää lääkäri lähetettä johonkin ilmaiseen nettiterapiaan? Riittäisikö jaksamisesi tällaisen testaamiseen? Niistä voi saada aivan mahtavaa apua, jos esim 1-2 kertaa viikossa jaksaisit keskittyä 1-2 tuntia tehtävien tekemiseen?

3 tykkäystä

Kiitos vinkistä. Kuitenkin koen, että hyötyisin ihan kasvokkain olevasta keskustelusta :weary: Toki onhan tuo vaihtoehto, jos mitään muuta ei saa.

2 tykkäystä

En tiedä kuulostaako tyhmälle, mutta tulee sama tunne kun elämän aikana entiset kaverit on jättäneet mut. Saako tästä ajatuksesta kiinni :thinking:

1 tykkäys

Miulla on depressiohoitaja vaihtunut muutamaan otteeseen. Ensimmäinen juuri samasta syystä kuin sinulla, ja sitten onkin muuttunut työntekijän muttamisen, oman muuttamisen ja muun tallaisen takia. Ja se on tosi turhauttavaa, kun pitää alottaa taas nollapohjalta uuden henkilön kanssa, ja odottaa että hän oppii tuntemaan. Tai oppii tuntemaan sen verran mitä oppii siinä alle 45 minuutin tapaamisella 4-6 viikon välein.

Nyt itsellä olisi uuden henkilön kanssa tapaaminen, edellisen poissaolon takia, ja turhauttaa lievästi sanottuna ja melkein tekisi mieli vain lopettaa käynnit.

2 tykkäystä

Niin sä olet kuitenkin jatkanut uuden kanssa vaikka edellisen kanssa on tullut käynnit täyteen? Vai oletko pitänyt välissä taukoa?
Mä ymmärsin tuon mun hoitajan puheesta, että nyt pidetään taukoa pidemmän aikaa ja sitten vasta jos tulee mahdoton olo ettei pärjää niin soitan hänelle ja voidaan ottaa pari käyntiä. :thinking:

Sanoi, että osan pitää lähteä pois uudet mahtuu tilalle.