Hei kaikille!

Hei, olen 21-vuotias insinööri opiskelija keskellä identiteettikriisiä. Itseäni en osaa sen tarkemmin kuvailla, koska tuntuu ettei minulla ole mitään pysyviä piirteitä tai käyttäytymismalleja. Käyttäytymiseni vaihtelee laidasta laitaan ja minulla on usein tunne että en ole oma itseni tuntuu etten ikinä voisi käyttäytyä jollain tietyllä tavalla. Kuitenkaan en osaa nimetä mitään määrittelevää piirrettä itsessäni ja myös mielenkiinnonkohteeni vaihtuvat todella nopeasti. Viimeisen puolen vuoden aikana tämä on pahentunut vain entisestään ja välillä tulee hetkiä, kun en tunnista omaa peilikuvaani vaan tuntuu että joku tuntematon henkilö tuijottaa minua takaisin.

Olen myös huomannut että koen ajoittain todella vahvoja poissaolokohtauksia ja dissosiaatioita. Minulla on myös vaikeuksia muistaa negatiivisia tai häpeällisiä kokemuksia, esimerkiksi riitoja kumppanin kanssa, kiusaamista tai syrjintää. Nämä piirteet pahentavat entisestään tunnetta siitä etten tiedä kuka olen ja erityisesti sen tosiasian tiedostaminen, että en muista jotain mitä minun pitäisi tuottaa jopa lievän paniikin.

Olen pitkään tiedostunut jo sen, että jokin on nyt pielessä mutta tuntuu että mikään persoonallisuushäiriö tai mielenterveysongelma ei täsmää omia kokemuksiani. Asiasta puhuminen on itselleni todella ahdistavaa ja tämänkin julkaisu vaati jo paljon rohkeutta. Kiitos kuitenkin jos jaksoit lukea loppuun :slight_smile:

6 tykkäystä

Rohkea avaus sinulta tulla juttelemaan! tulet varmasti hyötymään, kun pääset asioistasi keskustelemaan. Tervetuloa

2 tykkäystä