Esittäityminen

Hei päivää täälä 33v ukko kirjoittelemassa. Monesti aloittanut ja monesti pyyhkinyt tämän tekstin mitä saanut aikaiseksi, leimautumisen pelko takapuolessa koko ajan.
Ominaisuuksina on luki ja kirivirihäriöt josta saa kyllä kuulla todella paljon, tai siis niin paljon että ei jaksa/kiinnosta korjata virheitäkään. Uusimpana ominaisuutena on diagnosoitu ADHD ja kertonee että ollut jokseenkin vilkas menneisyys, yritän uskaltaa avata mahdollisuuksien ja uskaltamisen mukaan.

2 tykkäystä

Moikka. Kiva, kun kirjoitit tänne. Musta ei oo mitään hävettävää, että on luki ja kirjoitushäiriö tai ADHD. Itsekin erityisoppijana (hahmottamisen vaikeus) pystyn hyvin ymmärtämään, että on itsensä takia tarve/suoja olla ilmaisematta itseään minnekkään, koska ei jaksa sitä ihmisten sanomista. Mutta musta sun ei tarvi hävetä sitä, mitä sä olet. :slight_smile: Sä et voi sille kuitenkaan mitään ja se on osa sinua. Ei kannata pitää sitä minään tuomiona tai mitäään. Sulla on ne omat haasteesi, mutta muista että sä oot silti aina jossain muissa asioissa parempi ja lahjakas. Ja sä et oo yksin, sillä niitä joilla on samanlaisia haasteita löytyy myös muilta. :slight_smile: Musta itestä tuntuu, että just niillä joilla on oppimisen haasteita tai muuta vähän normaalia enemmän haastetta omassa elämässään on elämän timantteja, koska kaikesta huolimatta aina selviää vaikeudenkin läpi ja se oma sisäinen maailma on erityisempi kauniilla tavalla kuin niillä, joilla ei oo varaa kuin arvostella muita. Jos jokainen ihminen toimis samalla tavalla kuin kaikki muut, niin ois eläminen aika raskasta ei varmaan kukaan jaksais olla täällä ja elää, siks on hyvä et on erityisyyttä jokaisessa. Ne jotka ei osaa arvostaa sitä, ne ei osaa arvostaa myöskään elämää. Siks mä ajattelen, että on hyvä yrittää kantaa omaa haastetta enemmän semmoisena kruununa, joka on merkkinä sille että säkin oot selvinnyt kaikesta mitä olet kokenutkin. Mä oon varma, että vaikka et koskaan kertois tarkemmin omia elämänkuoppiasi, niin sä selviit aina mistä vaan. :slight_smile:

On kyllä silti mahtavaa, että pystyt sen sanomaan ja näin, koska ite oon ainakin vähän kaivannut jotain vertaistuki tyyppistä keskustelufoorumia tänne, jossa vois esittäytyy oppimisvaikeuksista kärsivät ja halutessaan avata omia kokemuksiaan sen kanssa eläessä. Tuntuu, että ei oikein mistään liitoista oikeen saa irti sitä, mitä kaipailis ja jos saisi, niin ne on tosi kaukana just omalta alueelta. Mielummin siis höpöttelee ihmisten kanssa verkon kautta.

2 tykkäystä