Ahdistuneisuus häiriö ja sen oireet

Moi, oon 20v ja mulla on ahdistuneisuus häiriö. Millasia oireita teillä on? Mulla on ongelmana että tässä monen vuoden sairastaneena kyseistä asiaa oon kokenut ja koen tälläkin hetkellä erillaisia epämiellyttäviä tunteita, enkä oikein saa niitä sanoiksi. Isoin vaikeus mulla on kertoa sen jännityksen ja stressin ja adrenaliinin tunne koko kropassa joka ei pääse pois vaan ahdistaa vain sisällä ja näihin olisi parasta löytää rentoutumis keinoja. Musta on hyvä olla avoin asioissa ja kertoa kaikki tyhmältä kuulostavat jutut koska ne voi aina auttaa jotakin toista! Oon pääsemässä nyt juttelemaan näistä ammattilaiselle ja lääkitystä harkitsen (mikä kyllä hieman pelottaa, siis ne sivuoireet) mutta toivottavasti 6 vuoden tuska olisi joskus ohi…

Miten sulla menee?

2 tykkäystä

On hei tosi kiva kuulla, että oot pääsemässä juttelemaan ammattilaisen kanssa ja saamassa apua. Toivottavasti sopivat sun tukemiseksi ja rentoutumista helpottamiseksi löytyvät helposti. Kannattaa myös ottaa ammattilaisen kanssa sun omat toiveet ihan puheeksi.

Samaa täällä kans, se kauhee jännityksen tunne kropassa ja sitä ei saa mitenkää kanavoitua mihinkään. Esim. Hengittely helpottaa ehkä hetkeks kunnes taas alkaa sydän lyödä kovaa, kädet hikoaa, huimauksen tunne, päänsärkyä, hengenahdistusta… listaa vois jatkaakin mutta jokatapauksessa kauheen fyysisiä oireita joita on vaikee hallita. Ja mul on lääkitys mut tää vaa pysyy :))