Adhd spesiaalit mielenkiinnon kohteet ja harrastukset :)

Must tuntuu että lähes kaikilla nepsyillä (ainakin mulla : D) on tosi paljon sellasii super mielenkiintosii harrastuksii. Mulla ne vaihtelee tosi usein ja lähes aina tuhlaan mun kaikki rahat tähän kyseiseen harrastukseen ja sitten kuukauden päästä löydän uuden : DD

Olis hauska kuulla mitä tälläsiä spesiaaleja harrastuksia muilla nepsyillä on?

Itsellä on tän vuoden aikana ollu mm. Korujen tekeminen, maalaaminen, piirtäminen, kivien keräily, simpukoiden keräily, kynttilöiden keräily, tarrojen keräily, yöperhoset, kitaran soitto, ukulelen soitto, kasvit ja aika monia muita.

Näihin on mennyt paljon rahaa ja aikaa mutta on pitänyt aivot kiireisenä!

4 tykkäystä

Erityisen mielenkiinnon kohteet ja “hyperfiksaatiot” on mullekin tosi tuttuja! Mulla on semmosia erityisen mielenkiinnon kohteita, jotka on säilyneet mussa läpi mun elämän, ja tulee aina olee osa mua, kuten Harry Potter, sekä Taide ja itsensä ilmaiseminen. :two_hearts: Sitten mulla on semmosia useammin vaihtuvia hyperfiksaatioita/mielenkiinnon kohteita, joihin itekin tuhlaan rahaa ja sit se kohta vaihtuu johonkin muuhun… :orangutan: Mullakin on paljon ollut keräilyä ja uusien “harrastusten” aloittamista ja hyvin nopeaa myös kesken jäämistä. Eka uus harrastus on paras juttu koko maailmassa ja sitten se loppuu kuin seinään ja ei kiinnosta juuri ollenkaan.

Tällä hetkellä mun hyperfiksaatiot (eng. hyperfixation) ja erityisen mielenkiinnon kohteet (eng. special intrest) on:
-Orangit
-Sanrio hahmot, erityisesti MyMelody
-Mitski ja Ashnikko (Artisteja)
-Mun asunnon muuttaminen mahdollisimman pinkiksi ja söpöksi. Oon mm. vaihtanut mun astiat pinkeiksi ja mun tietokone setup on mahdollisimman pinkki. Mulla on myös vaaleanpunaisia mattoja, huonekaluja, tavaroita, verhoja… Oon jatkanut tätä projektia pari vuotta mutta vähän mulla vielä pelottaa että meneekö tämä ohi… :joy: :joy:
-Autismi ja muut neurokirjon asiat. Se on mun erityisen mielenkiinnon kohde (ja mun diagnoosi), haluan tietää autismista KAIKEN…
-Muiden auttaminen ja vertaistuen antaminen
-Psykologia

Pidä ihmeessä kiinni tosta, musta on aina ihanaa kuulla, kun ihmiset on superkiinnostuneita ja “intohimoisia” uusista asioista!! :two_hearts: :orangutan:

-SpookyBunny

4 tykkäystä

mulla itelläni vaihtuu kiinnostuksen aiheet (jotka siis menevät hyperfiksaationa) useemmin kuin sukat :smiley:
täl hetkel oon tosi kiinnostunut tästä foorumista, tiktokin tilastoiden seuraamisesta ja red dead redemption kakkosesta

4 tykkäystä

Ihana kuulla! On mielenkiintost lukee näit muiden hyperfiksaatioita!!

Btw meinasin spesiaali mielenkiinnonkohteilla just hyperfiksaatiota mut se sana hävis jonnekki mun aivojen syövereihin joten piti improvisoida :smiley:

Iha super jännä kuulla et muutki ettii tosi paljo tietoo omasta diagnoosistaan. Mun on niiku legit pakko tietää aivan KAIKKI adhd:sta :joy:

3 tykkäystä

Itselläkin vaihtuu mielenkiinnon kohteet useasti, jonkan takia on pitänyt päättää että kalliita harrastuksia en aloita. Tietokoneella pelaamisen aloitin joskus 5-6 vuotiaana, peruskoulun 7-luokalla tuli mielenkiinnoksi sisällön tuottaminen. Liikunnan alotin jalkapallosta, mutta tulin siihen lopputulokseen että ei ollut oma homma. Nytten käynyt 6 kuukautta aktiivisesti salilla.

5 tykkäystä

Samaistun @spookybunny tuohon asunnon muuttamiseen! Itseäni on kiehtonut aiemmin sisustuksessa kaikki super maanläheiset ja muovittomat, pelkkää metallia, lasia ja luonnonkuituja-jutut ihan erityiseks mielenkiinnoks asti. Nykyään mennään enemmän swamp witch gootti -estetiikan puolelle :smiley:

Tänä vuonna on kans ollut ainakin pari eri Dungeons & Dragons kampanjaa jotka on olleet mielenkiinnon kohteina, koiran trimmaus, ja sitte koska piirrän työkseni ja harrastuksekseni niin sen saralla on aina jotain spessujuttuja. Tällä hetkellä se on ihmisen lihakset ja kauhuelementit!

Välillä kiinnostuksen kohteiden vaihtuminen itselläni harmittaa koska tuntuu ettei ikinä tule missään yhdessä asiassa superhyväksi kun ei jaksa juuri mitään yhtä asiaa kymmeniä vuosia harjoittaa. :thinking:

5 tykkäystä

Oi! Kuulostaapa siistiltä, @kisse , olisi ihana nähdä kuvia :star_struck: Varsinkin tuo “swamp witch gootti”- estetiikka kuulostaa mielenkiintoiselle. Mä tykkään tosi paljon siitä kun ihmiset sisustavat heidän kotejaan valtavirrasta ja sisustuskuvastoista poikkevilla tavoilla! :two_hearts: :sunflower:

-SpookyBunny

1 tykkäys